zoekertje verkocht op kapaza

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: zoekertje verkocht op kapaza

#31 , 27 okt 2015 11:42

Ze hebben daar speciale opsporingsdiensten voor, maar de naam schiet mij even niet te binnen.
Nogmaals, als er al zo'n diensten bestaan, gaan deze echt niet een wijkbewoner die één keer op een jaar deelneemt aan de wijkrommelmarkt, viseren, hoor. De halve antiquairs die meerdere rommelmarkten per week doen en daar met de camionette toekomen en halve marktkramen plaatsen, da's een totaal ander verhaal, natuurlijk. Maar daar heb ik het niet over.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12967

#32 , 27 okt 2015 11:49

Ze hebben daar speciale opsporingsdiensten voor, maar de naam schiet mij even niet te binnen.
Nogmaals, als er al zo'n diensten bestaan, gaan deze echt niet een wijkbewoner die één keer op een jaar deelneemt aan de wijkrommelmarkt, viseren, hoor. De halve antiquairs die meerdere rommelmarkten per week doen en daar met de camionette toekomen en halve marktkramen plaatsen, da's een totaal ander verhaal, natuurlijk. Maar daar heb ik het niet over.
Maar dat heb ik al op de vorige pagina uitgelegd. In theorie is een jaarlijks evenement al voldoende om op regelmatige basis handel te drijven.

In de praktijk zie ik het inderdaad nog niet gebeuren. Anderzijds, je moet nu maar eens de pech hebben dat je op 2 rommelmarkten staat en dat er 2 keer controle is, dan mag je het misschien al gaan uitleggen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 27 okt 2015 13:37

Tja, in dat geval beperk je je niet tot die éne wijkrommelmarkt, maar schuim je verschillende rommelmarkten af. Dat begint dan inderdaad wel op een handeltje te lijken en niet meer op een occasioneel deelnemen aan een rommelmarkt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#34 , 27 okt 2015 14:08

Tweedehands spullen verkopen, die je dus zelf eerst een normale tijd hebt gebruikt, valt mijns inziens niet onder handel maar wel onder het normaal beheer van goederen. Het is dan ook niet onderworpen aan aangifteplicht (zelfs als er occasioneel winst mee zou worden gemaakt omdat een voorwerp zeldzaam is geworden).

Het is natuurlijk een ander verhaal als iemand tweedehandsspullen opkoopt/ophaalt om nadien georganiseerd te verkopen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”