jobkorting

GEERT123

Re: jobkorting

#16 , 13 nov 2010 12:30

Uiteraard tot code = 14000 EUR. Maar wat het nog iets moeilijker maakt: ziekteverlof en inkomen werkgever 1 tot eind augustus 2009 en inkomen werkgever 2 tot einde van 2009. Waarschijnlijk heeft één van de 2 werkgevers nagelaten om door te geven dat ik geen jobkorting ontvangen heb.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#17 , 13 nov 2010 13:44

Die moeten dat niet doorgeven. Op uw afrekening moet ergens een lijn staan : Tussenkomst Vlaams Gewest : - 300 €. Anders bekom je die korting niet.

Doe navraag bij uw controledienst van Belastingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

GEERT123

#18 , 13 nov 2010 13:54

ok Bedankt
Ik hou jullie op de hoogte.

Reclame

GEERT123

#19 , 27 nov 2010 12:46

Eindelijk! Ik heb een heel heldere uitleg gekregen van mijn belastingsambtenaar (waarvoor veel dank)... nooit zo in de pers gelezen.
Allen die recht hadden op een jobkorting van 250 of 300 EUR in feb 2009 zullen die zien staan op een aparte lijn op de belastingsafrekening (onlangs ontvangen of nog te ontvangen) onder de naam "Forfaitiare vermindering Vlaams Gewest". Of je die 250 of 300 EUR gekregen hebt in 2009 of nog niet, speelt hier niet (het is het recht op...). Het verschil zit hem alleen in het bedrag van betaalde Bedrijfsvoorheffing.
Ik heb de jobkorting ontvangen in 2009 en dus minder BV betaald in 2009 en zou in de berekening dus nu extra belast worden -> vandaar de correctie op de aparte lijn. Dit is om niet opnieuw extra belast te worden.
Mijn vrouw heeft de jobkorting niet gehad in 2009 en dus géén korting op BV in Feb 2009. Gevolg zij heeft wel meer BV betaald in 2009 die ze nu via de afrekening terugkrijgt. De aparte lijn "Forf. vermindering Vlaams Gewest" geeft hier aan dat ze daar recht op had en dat die nu teruggegeven wordt via de belastingen.
Een beetje ingewikkeld niet waar?
Maar bekijk het zo: Zij die jobkorting gekregen hebben, hebben eigenlijk teweinig BV betaald in verhouding tot hun loon -> en dit moet zo blijven dus: extra lijn - 250 of -300 en Zij die jobkorting niet gekregen hebben, hebben correcte BV betaald in verhouding tot hun loon en krijgen hun jobkorting nu verrekend gekregen -> extra lijn -250 of -300 EUR.

BREBO
Topic Starter

#20 , 16 dec 2010 16:13

GEERT123:

Op mijn aanslagbiljet staat: Forfaitaire vermindering Vlaams Gewest: 300.
Dit is dus maw de jobkorting?

wanton

#21 , 16 dec 2010 18:49

Jawel.

Bij iedereen die recht had op de jobkorting , moet die extra lijn met 'vermindering 300 € ' vermeld staan.
Die reeds verminderde BV betaalde , om zijn vermindering te behouden. Iemand die geen verminderde BV betaalde , om zijn vermindering eindelijk te krijgen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”