ok ... en dan zou ik nu enkele kwartalen een "nihil aangifte" indienen ?Indien in 2021 aangekocht, kan u dit nog tot 31/12/2024 in de aangifte opnemen
ok ... en dan zou ik nu enkele kwartalen een "nihil aangifte" indienen ?Indien in 2021 aangekocht, kan u dit nog tot 31/12/2024 in de aangifte opnemen
In theorie is het stopzetten via 604C en dan volgend jaar opnieuw activeren.ok ... en dan zou ik nu enkele kwartalen een "nihil aangifte" indienen ?Indien in 2021 aangekocht, kan u dit nog tot 31/12/2024 in de aangifte opnemen
LeenW is formulier 604C niet voor definitieve stopzetting ?In theorie is het stopzetten via 604C en dan volgend jaar opnieuw activeren.ok ... en dan zou ik nu enkele kwartalen een "nihil aangifte" indienen ?Indien in 2021 aangekocht, kan u dit nog tot 31/12/2024 in de aangifte opnemen
Vind ik ook het beste. Is geen alledaagse situatie. Maar had voorkomen kunnen worden. Zoals ik reeds aangaf in mijn reactie van 10u48.Ik raad TS sowieso aan dit te bespreken met zijn plaatselijk btw-kantoor.
Zoals reeds uitgelegd, kan u de btw op de gemaakte kosten slechts recupereren in de mate dat de aangekochte goederen en diensten gebruikt worden voor het verrichten van belastbare handelingen. Artikel 45, § 1 Wetboek Btw is wel degelijk van toepassing op uw activiteiten. De beoordeling of al dan niet aan de voorwaarden voor aftrekbaarheid is voldaan, valt onder de bevoegdheid van de controle ambtenaar.
→ omstandighedenVind ik ook het beste. Is geen alledaagse situatie. Maar had voorkomen kunnen worden. Zoals ik reeds aangaf in mijn reactie van 10u48.
... antwoord plaatselijk btw-kantoor :Zoals reeds uitgelegd, kan u de btw op de gemaakte kosten slechts recupereren in de mate dat de aangekochte goederen en diensten gebruikt worden voor het verrichten van belastbare handelingen. Artikel 45, § 1 Wetboek Btw is wel degelijk van toepassing op uw activiteiten. De beoordeling of al dan niet aan de voorwaarden voor aftrekbaarheid is voldaan, valt onder de bevoegdheid van de controle ambtenaar.→ omstandighedenVind ik ook het beste. Is geen alledaagse situatie. Maar had voorkomen kunnen worden. Zoals ik reeds aangaf in mijn reactie van 10u48.
formulier 604B is enkel voor wijzigingen maar blijkbaar niet voor tijdelijke stopzetting
Volgens mij is een tijdelijke inactiviteit wegens omstandigheden = wijziging.
En de reactie hierboven is de juiste voor uw geval/ Contact met het BTW controlekantoor in uw streek.