Onbekende codes in aanslagbiljet personenbelasting

humres
Topic Starter

Onbekende codes in aanslagbiljet personenbelasting

#1 , 17 jun 2010 22:18

Kan iemand mij een verklaring geven voor de volgende gebruikte codes door de administratie der belastingen in het aanslagbiljet AJ 2009 -inkomsten 2008.
Heb er voor de duidelijkheid de bedragen bij vermeld.
1060 - 0
1061 - 6,5
1084 - 1
1288 - 31,5

Nergens vind ik hier een verklaring over.
Bovendien komen deze codes niet voor op het in te vullen formulier.
Bij voorbaat reeds hartelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 jun 2010 23:04

1060 en 1084 is het antwoord 'neen' en 'ja' op een bepaalde situatie, welke is mij ook nog niet duidelijk.

1061 is het tarief van de gemeentelijke opcentiemen : hier dus een gemeente die 6.5 % aanrekent bij de belasting voor de staat

1288 is het gemiddelde tarief van de betreffende belastingplichtige van vorig jaar. Die moet gebruikt worden indien er een achterstal is aangegeven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

humres
Topic Starter

#3 , 18 jun 2010 20:38

Hartelijk dank voor de info.
Beste groeten.

Reclame

limoentsie

#4 , 16 aug 2012 20:57

Het aanslagbiljet personenbelasting van de Federale Overheidsdienst Financiën laat inderdaad te wensen over betreffende een aantal codes. Bovendien is de schrijfwijze van de codes 1140 en 1144 op het aanslagbiljet: jaar, maand, dag, daar waar in de aangifte dag, maand jaar moet ingevuld worden. Dom en erg verwarrend.

Interessante link waar heel duidelijk schematisch meer informatie is te vinden:

http://www.test-aankoop.be/dossiers/Tax/NL/

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”