- ik ben gescheiden en we hebben fiscaal co-ouderschap ( volgens EOT ) , geen onderhoudsgeld etc
- 2 kids, van wie 1 met een handicap ( +66% )
- Kids staan bij mij op de loonbrief en ook gedomicilieerd. 50/50% huisvesting mama / papa
Nu gaat de dochter met de handicap in een begeleid woon traject stappen. Domiclie gaat naar daar. Dus van samenwonend statuut, naar alleenstaand.
Bij de fiscus konden ze me niet direct antwoorden ( heb ze gebeld, maar ze gingen t intern bekijken )
Voor mijn werk verwacht ik dan dat ik moet doorgeven dat ze vana datum x niet meer ten laste is bij mij..... volgens de dkv polis, mag mijn dochter aangeslote, blijven bij de collectieve dkv polis, zolangs ze maar bij iemand ten laste staat,ze mag haar domicilie elders hebben
Maar ja wanneer is ze dan fiscaal ten laste van iemand? en van wie? Ze heeft geen beroepsinkomen, enkel een ivt/ik dat niet als beroepsinkomen gezien wordt, staat niet op personenbelasting.
Mogen we ze dan als fiscaal-coouderschap blijven invullen op de personenbelasting, en kan ze fiscaal ten laste blijven van mij ? indien niet, van wie dan... ik vermoed toch dat ze bij iemand fiscaal ten laste dan zal moeten staan
Thanks