Vooraf betaling belast. in het verkeerd vakje ingevuld!

Brave Belg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vooraf betaling belast. in het verkeerd vakje ingevuld!

#1 , 18 jan 2025 21:14

Betreft mijn aanslag belastingen inkomen 2023 en het invullen van de voorafbetalingen.

We hadden 17000€ aan voorafbetalingen gedaan.
Omdat ik dit bedrag in "mijn" kolom had geplaatst i.p.v. in het vakje van mijn "vrouw" (zij had geen belasting betaald) krijgen we géén aftrek van de bonus van 500€. (Dat dit zo gaat of moest gebeuren was mij totaal niet bekend, ik dacht als koppel betaald je samen de belastingen)
Mijn bezwaarschrift is afgewezen omdat het verkeerd op de brief staat. Wat staat kunnen ze niet veranderen!
Alleen door een "verzoekschrift op tegenspraak" bij de rechtbank eerste aanleg in te dienen kan ik reageren.

Ik ken niets van deze materies. Hoeveel gaat dat kosten? Wat zijn kansen om dat te winnen enz.
Heeft er iemand ervaring op dit gebied?
Bedankt!
Ps: ik ben echt boos, dit is werkelijk "van de zotte!" Verkeerd vakje en je bent je rechten kwijt!

Hier de inleiding van de afwijzing.
Als u niet akkoord gaat met deze beslissing kunt u een vordering instellen bij de Rechtbank van eerste aanleg
Limburg, afdeling Hasselt, binnen de drie maanden.
Als u een vordering wilt instellen moet u dat doen door middel van een verzoekschrift op tegenspraak. In dat
verzoekschrift moet u, op straffe van nietigheid, de volgende gegevens vermelden: enz.

basejumper

#2 , 21 jan 2025 19:56

Rechtbank en advocaat kost u altijd meer dan die 500 euro. Dure les geweest...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”