Belastingen op Inkomsten uit fractioned ownership van vastgoed in buitenland

silksilk
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Belastingen op Inkomsten uit fractioned ownership van vastgoed in buitenland

#1 , 01 okt 2022 11:38

Ik was eens aan het kijken naar fractioned ownership van buitenlands vastgoed als investering. Maar welke belastingen hierop komen in belgie is onduidelijk.

Ik keek vooral naar de volgende 2:
Lofty ai, elke property wordt gestoken in een LLC waar je als persoon dan gedeeltelijk lid en dus eigenaar van bent, en hier inkomsten uit krijgt. Ik vind geen info op de fed website over llc inkomsten in het buitenland.

Honeybricks:
Ze werken met "securities" en zijn nog onduidelijker over het onderliggende systeem.
Enkel dat ze bij de SEC zijn ingeschreven en werken via een SVP, die dan getokenized wordt en verkocht. Volgens mij dus anders dan een LLC omdat een SVP wel nog onder een bovenstaand bedrijf staat.

Maar hier ook weer niks te vinden bij de belgische belastingen.

Moet ik dit gewoon allemaal zien als persoonlijke inkomsten? Of beter onderbrengen als inkomsten in mijn eenmanszaak? Al denk ik niet dat dat zomaar mag.
Of is dit daadwerkelijk nog altijd inkomsten van onroerend goed, en ingeven met kadastraal inkomen dus? Al is dat moeilijk want ik ben niet de echte eigenaar van het goed. En een kadastraal inkomen berekenen is dan dus moeilijk.

Iemand ideeën of richtingen om in te kijken?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding