Dit klopt niet, voor vrijgestelde belastingplichtigen is het verboden om dit te doen als er niet verlegd moet worden. Dus bij alles van werken in onroerende staat en intracommunautaire levering waar u de btw in het buitenland betaalt, mag dit niet. Ik denk dat dit ook de vraag van TS was.BTW nummer is ALTIJD verplicht op je facturen , ook als men vrijgesteld is van BTW aangiften.
Sorry maar ik zag niet dat het over buitenland ging !Dit klopt niet, voor vrijgestelde belastingplichtigen is het verboden om dit te doen als er niet verlegd moet worden. Dus bij alles van werken in onroerende staat en intracommunautaire levering waar u de btw in het buitenland betaalt, mag dit niet. Ik denk dat dit ook de vraag van TS was.BTW nummer is ALTIJD verplicht op je facturen , ook als men vrijgesteld is van BTW aangiften.
Dat is dan toch verkoop op afstand (vanuit het buitenland)? Anders betaalt u altijd de btw aan de leverancier.Nee het gaat niet (per se) over het buitenland of over intracommunautaire leveringen.
Mijn vraag is enkel, gezien ik vrijgesteld ben van btw plicht, of ik al dan niet bij een bestelling in België (of in het buitenland), maakt niet uit, mijn btw nummer moet laten vermelden op de onkosten/facturen die ik wil inbrengen in mijn persoonsbelasting voor mijn statuut als zelfstandige in bijberoep.
Op zich geen probleem om dit te laten doen, maar in praktijk worden op veel websites, vanaf je je btw nummer ingeeft,de btw automatisch ingehouden (je moet ze niet langer betalen/voorschieten). Maar aangezien ik net wel btw moet betalen, heb ik daarom op de meeste facturen mijn btw nummer niet laten vermelden. Mijn vraag is of ik die facturen zonder btw nummer kan inbrengen als kosten in mijn personenbelasting of niet.
In b2b transacties die geen WiOS zijn, altijd. Dit is een verplichte vermelding op de factuur.Welke gevallen hierboven bedoel je juist?
Laten we het eenvoudig houden: aankopen in België, vrijstelling van BTW, moet btw nummer op factuur of niet?
Als u bestelt vermeldt u uw vrijstelling + BTW nr. op uw bestelling, aanvaarding per mail of brief dan is er voor de leverancier ook geen misvatting of achteraf dispuut.Ok bedankt voor de info LYNX XX (jouw links spreken enkel over uitgaande facturen, niet over inkomende facturen, maar goed) en LeenW.