facilliment VS BTW stop zetting

nazmul
Topic Starter

facilliment VS BTW stop zetting

#1 , 20 nov 2009 13:40

facilliment en btw stop zetting is het zelfde?
- ik heb BTW kantoor vraagt alles te stoppen, toen had ik een bericht staat stop zetting, is het zelfde als facilliment?

Waar kan ik meer weten over facilliment? een dit:

"Heer procureur des konnings, die overeenkomstig
art.10par.3 van de wet van 17 juli 1997, het faillissement van vorderen?"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2009 18:19

DCat u bij de dienst btw laat weten dat u geen zelfstandige meer bent of geen firma meer hebt is feit een.
De procureur des Konings is de vervolginsambtenaar die krachtens de wet nazicht laat doen naar firma's , BTW plichtige die zich niet houden aan de rechtsregels zo vb geen jaarverslag neerleggen - facturen niet betalen - sociale lasten niet betalen.
Op een bepaald moment zal het vermogen ( het geld dat de firma heeft) niet meer voldoende zijn om alle openstaande schulden te betalen.

Op dat ogenblik zal de procureur u dagvaarden voor de rechtbank om uw faillissement te laten uitspreken. Ook schuldeisers kunnen deze eis richten tot de rechtbank om u te dagvaarden en dan zal de pdK volgen.

De vorderingkan dus ambtshalve zijn of op klacht van schuldeisers.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”