Het verhaal dat we hier al lazen, nu een boek

Fortuin
Berichten: 1013

Re: Het verhaal dat we hier al lazen, nu een boek

#16 , 08 nov 2020 16:04

Goed dat hij wat inkomsten kan recupereren via de auteursrechten (belast aan 10%) die hij zal ontvangen van het boek :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 nov 2020 22:15

Hallo daar mensen,

Ik had er geen weet van dat ons boek hier ter sprake was gekomen.
Zoals verwacht een normale openingspost en dan .. tja, wat we gewoon zijn zeker?
Soit, we zijn 2021, alle kaarten liggen op tafel en moesten er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Best is wel dat je het boek eerst leest. Verschillende mensen schuiven het naar voor als een must bij de verplichte lectuur voor de richting rechten.

Groetjes Jo.

LeenW
Berichten: 12828

#18 , 30 nov 2020 22:30

Hallo daar mensen,

Ik had er geen weet van dat ons boek hier ter sprake was gekomen.
Zoals verwacht een normale openingspost en dan .. tja, wat we gewoon zijn zeker?
Soit, we zijn 2021, alle kaarten liggen op tafel en moesten er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Best is wel dat je het boek eerst leest. Verschillende mensen schuiven het naar voor als een must bij de verplichte lectuur voor de richting rechten.

Groetjes Jo.
Mag ik daaruit opmaken dat we geen eervolle vermelding gekregen hebben? Toch een beetje teleurgesteld..

Reclame

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 dec 2020 08:59

Hallo daar mensen,

Ik had er geen weet van dat ons boek hier ter sprake was gekomen.
Zoals verwacht een normale openingspost en dan .. tja, wat we gewoon zijn zeker?
Soit, we zijn 2021, alle kaarten liggen op tafel en moesten er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Best is wel dat je het boek eerst leest. Verschillende mensen schuiven het naar voor als een must bij de verplichte lectuur voor de richting rechten.

Groetjes Jo.
Mag ik daaruit opmaken dat we geen eervolle vermelding gekregen hebben? Toch een beetje teleurgesteld..
Ik denk dat je wel weet hoe de vork aan de steel zat. Laat ik toch meegeven dat mijn manier van communiceren ook niet echt als voorbeeld kon dienen. Weet wel dat ik hier hulp kwam vragen als burger in een voor mij totaal vreemde wereld, één die mijn gezin op dat ogenblik op alle vlakken zeer vijandig behandelde. Hopelijk ligt dat achter ons en kan er op een neutrale manier gediscussieerd worden over wat er die laatste 13 jaar heeft afgespeeld.

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#20 , 04 dec 2020 21:07

En alleen de anciens mogen weten over wat het juist gaat ?
Geen link naar desbetreffend topic?
De anciens hebben liever dat hier alles zo snel mogelijk vergeten wordt.

Laat ik even Bert Anciaux citeren, de volgende tekstblok komt uit zijn nawoord dat ook
in het boek is gepubliceerd. Bert, één van de weinigen die ook het verschil kent tussen
levenservaringen en vooroordelen.

"Toen Jo me contacteerde, leek hij de zoveelste zoeker in een eindeloze rij mensen
die hun weg verliezen en zich aan hun lot overgelaten voelen. Maar Jo was ook
veel meer dan dat. Hij wist eigenlijk erg goed hoe de weg liep. Zijn kompas
werkte voortreffelijk. En toch geraakte hij meer en meer verstrikt in een labyrint.
Hier klopte iets niet.
Het door mij zo geprezen overheidsapparaat, met inderdaad nog vele gaten en
kloven, leek hier niet eenvoudig te laks of te afwezig. Neen. Het werkte bewust
tegen, liet niet enkel betijen of pleegde schuldig verzuim. Neen, het betrof hier
een actief handelen, een georganiseerde actie. Bewust om te verminken, bewust
om te schaden. Het werd een goed geplande aanslag, geen onopzettelijke slagen
en verwondingen met de dood tot gevolg, maar een bewust uitgevoerde en
minutieus geplande moord.
Wanneer de fiscus zijn vele instrumenten (voorrechten) om te strijden tegen de
georganiseerde misdaad inzet om de waarheid geweld aan te doen, louter om
‘vergissingen’ van ambtenaren te verdoezelen, dan kan men spreken van actieve
corruptie."

LeenW
Berichten: 12828

#21 , 04 dec 2020 21:24

Sinds wanneer kan Bert Anciaux individuele dossiers inkijken bij de FOD Financiën?

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#22 , 04 dec 2020 21:49

Diene Bert is dat die zijn eigen urine opat in het programma VTM Celebrity shock ?

Bert den bleiter ?? Overloper : VU, ID21, VU&ID, Spirit, Vlaamse progressieven, Onafhankelijke, SPa, chiroleider ??? Zoon van ... ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#23 , 04 dec 2020 22:37

Het lijkt me tijd om een slotje te plaatsen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#24 , 04 dec 2020 23:34

Sinds wanneer kan Bert Anciaux individuele dossiers inkijken bij de FOD Financiën?
Moet dat? Er is een gerechtelijk onderzoek dat geen twijfel meer laat bestaan over wat er zich allemaal heeft afgespeeld.
Het verhaal dat de fiscus in 2009 heeft verzonnen is door het nu pas volledig afgesloten onderzoek als compleet foutief bestempeld.
'Argumenten' en 'bewijzen' die de fiscus in 2012 aan de rechter van eerste aanleg heeft gepresenteerd zijn gewoonweg door de fiscus zelf gecreëerd. Opnieuw zeer straf .... de rechter in eerste aanleg geeft de fiscus gelijk ...

Dat iedereen bij de fiscus (en blijkbaar hier ook) paniekerig op de tippen van de tenen begint te lopen is nu net de vaststelling dat er geen enkele overheidsdienst die in deze zaak handelingen heeft verricht zich fier op de borst kan kloppen.
Laatst gewijzigd door Jo Daeseman op 04 dec 2020 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#25 , 04 dec 2020 23:35

Diene Bert is dat die zijn eigen urine opat in het programma VTM Celebrity shock ?

Bert den bleiter ?? Overloper : VU, ID21, VU&ID, Spirit, Vlaamse progressieven, Onafhankelijke, SPa, chiroleider ??? Zoon van ... ?
Kwalitatief hoogstaande reactie.

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#26 , 04 dec 2020 23:47

Het lijkt me tijd om een slotje te plaatsen.
Ik zou, moest ik advocaat zijn, heel erg benieuwd zijn naar wat er zich in deze zaak allemaal heeft afgespeeld.
Ik zou morgen bijvoorbeeld een klant over de vloer kunnen krijgen die op dezelfde manier, 'dankzij' dezelfde wetten, 'dankzij' dezelfde wijze van werken door dezelfde fiscus in de tang worden genomen. Het besef dat je als burger tegen deze praktijken helemaal niks kan inbrengen shokeerd zowat iedereen.

Stel dat hetzelfde verhaaltje wordt verzonnen maar dan via de boekhouding van een bedrijf dat helemaal correct werkt dan was er NOOIT door de gerechtelijke politie een deftig onderzoek gebeurd en had dit gezin nooit iets tegen de foute belasting kunnen inbrengen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”