Belastingsontduiking

nirvana01
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Belastingsontduiking

#1 , 15 jul 2020 13:03

Korte vraag: wat zijn de mogelijke straffen op iemand die deeltijds zelfstandig is (een nagelstudio) en die af en toe gelly nagels als product heeft afgeschreven als iets anders om zo minder belasting te moeten betalen?

Situatie schets:
De "vriend" van mijn moeder waarmee ze samenwoont hun relatie loopt al een hele lange tijd op de klippen. Mijn moeder wil de relatie al heel lang eindigen maar de man zijn domicilie staat hier en weigert te vertrekken. Wanneer we stappen willen ondernemen dreigt hij mijn moeder aan te zullen geven voor belastingsfraude. Mijn moeder is financieel zwak en vreest enorm dat ze hierdoor een torenhoge boete zou kunnen krijgen en haar huis zou verliezen. Er is geen praten met de man hij is extreem verbaal agressief en vertoont ook materiële agressie (bv. telefoon kapot gooien) en ook steeds meer fysieke agressie (bv. kleine tikken geven, in het gezicht spugen of haar bij haar armen pakken met markeringen nadien). We vrezen steeds meer voor onze veiligheid en weten niet wat gedaan... We denken dat politie interventie ook weinig zal doen gezien dat veel tijd nodig heeft en de man hierdoor agressiever zou worden eenmaal hij alleen is met mijn moeder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 15 jul 2020 13:08

Dat wordt inderdaad belastingverhoging + boetes. Dat is meestal een percentage van de verschuldigde belasting.

Voorgestelde oplossing: zet het (eventueel via boekhouder) zelf recht, dan zal de boete lager zijn en kan hij er niet meer mee dreigen.

nirvana01
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jul 2020 15:42

Dat wordt inderdaad belastingverhoging + boetes. Dat is meestal een percentage van de verschuldigde belasting.

Voorgestelde oplossing: zet het (eventueel via boekhouder) zelf recht, dan zal de boete lager zijn en kan hij er niet meer mee dreigen.
Oke bedankt voor je snel en duidelijk antwoord! :-)

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 jul 2020 16:38

Als dat niet overdreven is, valt dat nauwelijks of niet te bewijzen
En het is maar de vraag of de belastingsdienst hier gaat op in gaan bij huiselijk dispuut ...

Bij fysieke agressie: 101 :!:
Vastnemen zodanig dat er striemen te zien zijn = inwendige bloeduitstorting
"Bloedstorting" betekent wettelijk slagen en verwondingen met letsel als gevolg : laten vaststellen !


Om gedomicilieerde persoon buiten te krijgen moet uw moeder een procedure bij de Vrederechter starten.

Ze dient een verzoekschrift in op de griffie van het Vredegerecht.
Kan gewoon in de vorm van een brief zijn, gericht aan de Vrederechter van en te .... (de vrederechter bevoegd voor uw gemeente).
Er zijn geen echte vormvereisten.

Uw moeder moet zich duidelijk identificeren (nationaal nummer, adres ) en duidelijk maken dat het om haar woning gaat .
Uw moeder moet de gedomicilieerde ex-partner ook duidelijk identificeren.

Nadrukkelijk vragen procedure tot uithuiszetting van de ex-partner te starten, wegens fysiek geweld.
PVs helpen hierbij ...

Vermeld dat ze hierdoor geen procedure in verzoening wenst, maar meteen en zo spoedig mogelijk uithuiszetting van de ex-partner.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”