voorschot

paling
Topic Starter

voorschot

#1 , 13 sep 2009 22:13

als particulier ga ik prijs laten maken voor ramen met dubbel glas dit zal allicht meer bedragen dan 6500euro het plaatsen ervan zal pas begin volgend jaar zijn . als ik in december een voorschot betaal kan ik dan deze voorschot voor dit jaar inbrengen en de afrekening dan volgend jaar betalen en volgend jaar inbrengen .

heb mijn watermeter laten verplaatsen ga een gasmeter laten zetten en ga een rioolaansluiting laten doen . is er een fiscaal voordeel mogelijk voor één van deze werken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 14 sep 2009 09:16

Misschien je vragen ook eens stellen op www.spaargids.be?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2009 10:49

Artikel 145/24
§ 1. Er wordt een belastingvermindering verleend voor de volgende uitgaven die tijdens het belastbare tijdperk werkelijk zijn betaald voor een rationeler energiegebruik ....

Bepalend is dus de betaling, niet de uitvoering van de werken. Als u een voorschot betaalt kan u dat aftrekken in het jaar dat u dit voorschot betaalt.

Als u in één jaar het maximum in te brengen bedrag overschrijdt kan u dit overdragen naar een volgend jaar.

scorpioen

Reclame

Vaoke

#4 , 15 sep 2009 01:01

Tope, de hiernavolgende website zal ook wel goed zijn zeker?!
http://www.premiezoeker.be/

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”