Belastingaangifte verkeerd???

bandit
Topic Starter

Belastingaangifte verkeerd???

#1 , 11 jun 2009 13:35

Hallo,

Ik heb een vraagje?
Dit jaar ben ik met de aangifte van belastingen tot de vaststelling gekomen dat ik de voorbij 3 jaar mijn hypothecaire leningen en levensverzekering verkeerd heb ingebracht. Kapitaalsaflossing verkeerd ingegeven of niet.
Ai in mijn eigen nadeel.
Is er een mogelijkheid om dit recht te zetten?
Staat er een beperking op kwa tijd enz.

MVG
Dirk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2009 13:57

Dit kan rechtgezet worden met een bezwaar.

De bezwaartermijn bedraagt zes maanden voor de aanslagen waarvan de termijn nog niet verstreken was op 1 augustus 2006 (artikel 371 W.I.B. 1992 en de artikelen 7 en 8 Programmawet van 20 juli 2006 (B.S. 28 juli 2006).

Vroeger was de administratie nogal streng om dit soort zaken via bezwaar aan te nemen. Tegenwoordig is de administratie, gelet op de rechtspraak, soepeler geworden.

Bezwaar te richten aan de gewestelijke directeur (zie uw aanslagbiljet).

Voor een ambtshalve ontheffing is de termijn nog langer, maar daar geef ik u weinig kans. U kan altijd proberen. Bezwaar aantekenen kost niets.

scorpioen

bandit
Topic Starter

#3 , 11 jun 2009 14:03

Ik ben met mijn huidige belastingbrief langs geweest bij belastingdienst.
Als ook met de gegevens van de voorbije jaren.
Dit jaar is juist ingevuld geworden door de belastingdienst, de andere jaren moeten via de baas belastingdienst passeren.
Ga hierover later antwoord krijgen.
Ik ben benieuwd.

Toch bedankt voor U snelle reactie al.

MVG
Dirk

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”