aangifte tweede woning

dave1976
Topic Starter
Berichten: 13

aangifte tweede woning

#1 , 18 jun 2018 09:24

Hallo,

Voor het eerst moeten we een tweede huis aangeven in onze belastingsbrief. Ik weet niet of dit belangrijk is maar het wordt niet verhuurd.
Onze vragen:

1. op woning 1 zit nog een lening tot 2020. De lening is enkel aangegaan door mij in 2010. vroeger altijd ingevuld bij enigste eigen woning maar nu weet ik het niet goed meer. Is deze lening trouwens nog aftrekbaar nu het niet meer enigste eigen woning is.
2 wat met woning 2? lening aangegaan door beide partners in februari 2017. is deze dan ook nog (gedeeltelijk) aftrekbaar? Moet KI ingevuld worden of nog iets anders? Waar moeten we dit invullen?
3. moet er iets met de schuld saldo gebeuren?

Alvast bedankt voor jullie hulp en indien ik informatie vergeten te vermelden heb hoor ik het graag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 18 jun 2018 15:07

1. Qua lening vult u hetzelfde in als vroeder. Wel aanduiden dat het niet meer uw enige woning is.
2. Invullen van KI ( 50-50) bij u en uw partner in code 1106/2106. Intresten verdelen 1146/216. Aflossingen 1358/2358. Voor aflossingen zal er enkel voor uw partner een aftrek gedaan worden.

3. Schuldsaldo : niet vermelden. In principe is met de aflossingen alles op.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dave1976
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 19 jun 2018 12:02

dank u.
hij is ingevuld en doorgestuurd.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”