Diverse inkomsten

Maar_liever_dat_nog
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Diverse inkomsten

#1 , 27 mei 2018 00:05

Goedenavond iedereen,

Ik ben sinds niet zo lang een zelfstandige in hoofdberoep en BTW-plichtig. Daarnaast voer ik nu en dan eens wat opdrachten van een totaal andere orde dan mijn hoofdberoep uit waar ik een soort van commissie die door de opdrachtgever (zijnde ook een bedrijf) vastgelegd wordt voor krijg, dit voor bedragen van ongeveer alles samen voor 1000 euro per jaar.

Daar ik dacht dat hier geen factuur (met BTW etc) voor diende opgesteld te worden, heb ik dit ook niet gedaan, met het idee van het aan te geven als diverse inkomsten.

Echter heb ik het idee dat dit niet correct is, maar hoezeer ik ook poog wetgeving te vinden hieromtrent, vind ik niet terug wat ik juist moet doen.

Achteraf bekeken was het juister geweest om facturen (met BTW) op te stellen, maar goed: iets met vijgen en pasen...

Ik wil dan ook niets liever dan in regel zijn met alles en zou graag willen informeren hoe ik dit het beste recht kan zetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 27 mei 2018 00:22

Best alsnog een factuur met btw opmaken en de btw aangeven in uw volgende aangifte.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”