Bitcointrader (student) wat nu? Balstingen

bitcoin trader
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bitcointrader (student) wat nu? Balstingen

#1 , 28 okt 2017 15:05

Halo,

Ik ben een student aan een Hoge School, en had wat geld opzijgelegd met wat studentenjobs. Ik wou het ergens investeren en besloot het te doen in bitcoin en nu ook andere cryptovaluta (munten zoals bitcoin). Het was eerst vorig jaar begonnen als een lange termijn investering, maar dan begon ik meer en meer mijn research te doen en begon ik alle announcements te volgen en wat er op de markt zou gebeuren (speculaties). Op de cryptovalutamarkt zijn de schommelingen tussen alle cryptovaluta heel groot. Ik leerde hier op inspelen en mijn voordeel uit te halen door de prijsschommelingen tussen de virtuele munten. Hoe langer ik speel hoe meer ik kan 'reinvesten' en dus een soort sneeuwbaleffect.

Mijn vraag:
Ik verdien dagelijks (in cryptovaluta) op de exchange een aardige som en zou graag binnenkort het geld bijvoorbeeld wekelijks afhalen. Ik ben bereid om alle belastingen hierop te betalen. Wat moet ik doen als ik mij naast het studeren hier een fulltime inkomen van heb en als ik afgestudeerd ben, beslis om dit full time te doen.
- Hoe moet ik het geld dat ik van de exchange afhaal belasten?
- Als ik afstudeer en beslis om fulltime te traden moet ik een bedrijf opstarten (éénmanszaak)? Ik heb nauwelijks kennis van bedrijfsbeheer.
- Of kan ik fulltime traden zonder een eigen bedrijf op te starten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gorens
Berichten: 180

#2 , 30 okt 2017 00:20

Ik zit ook bij een bitcoin site . als beginner .
Ik had voor 10 euro een bitcoin aangekocht om te proberen .
Ik verkoop mijn bitcoin maar ..... Ik krijg mijn 10 euro niet op mijn rekening gestort .
Stel je verdient daar geld mee , dan moet jij tovh u winsten uitbetaald krijgen op u rekening ?

Bij welke bitcoin site ben jij ?

bitcoin trader
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2017 17:49

Ik heb je privébericht gestuurd. Met €10 euro zal je niet veel geld mee maken. Ik snap wel dat je met 10 euro wilt experimenteren hoe het allemaal werkt. Als je vragen hebt stuur ze me privé.

Het probleem is, dat ik grote bedragen heb gecumuleerd en als ik een bedrijf zou starten (éénmanszaak) hoe moet de boekhouder het allemaal bijhouden? Er is namelijk geen factuur en het is allemaal veel te complex om op te volgen. Is het genoeg om het geld dat ik uitgeef en binnenkrijg te boeken zonder een gestapoverhoor te krijgen van de fiscus?

Reclame

jean-marc
Berichten: 45

#4 , 02 nov 2017 20:59

ik vraag mij af of het de moeite is om eraan te beginnen en met hoeveel je moet beginnen om er geld aan over te houden en wat je moet doen als je geld heb verdient en die naar je eigen rekening (privé) wilt storten ?
er word toch zo mooi mee omgegaan en dat je er zelfs slapend rijk kan mee worden maar kan dat nu echt voor een normaal persoon met al niet te veel geld ??
stel dat ik nu 50 euro stort wat dan ?????
kan ik op termijn die 50 euro terug storten of zelfs 100 euro als ik die heb verdient ?????
wie kan mij vertellen hoe betrouwbaar dat is ??

LeenW
Berichten: 12818

#5 , 02 nov 2017 21:04

Kunnen we het bij de juridische vraag van TS houden?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 nov 2017 12:15

Interessante vraag. Wordt bitcoin momenteel al als "echte" valuta beschouwd waarin je kan beleggen op de "reguliere" beleggersmarkt? Of moet je je nog steeds wenden tot de "alternatieve" cryptovaluta markten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fortuin
Berichten: 1013

#7 , 14 nov 2017 00:07

Speculatieve meerwaarden (+ inkomsten uit trading indien niet extreem hoog -- bijvoorbeeld geen €10,000 per maand voor een student) zijn belastbaar als diverse inkomen, en "normale" meerwaarden (buy & hold van bijvoorbeeld Bitcoin) zijn in principe vrij van enige belasting.

> Ik leerde hier op inspelen en mijn voordeel uit te halen door de prijsschommelingen tussen de virtuele munten.

Dit is de definitie van speculeren / "traden", en dus belastbaar als diverse inkomen (waarschijnlijk) of beroepsinkomen (student, dus waarschijnlijk niet). Kosten en minderwaarden zijn wel aftrekbaar, geloof ik.

Over hoeveel winst spreken we hier? Iedereen denkt dat hij Warren Buffet is door een paar keer goed te investeren in een ICO, maar we moeten realistisch blijven. Maar indien je effectief goed kan traden en er _veel_ met binnenhaalt is een vennootschap aangewezen.

Indien je geen inkomsten uit de vennootschap puurt tijdens je studies kan je al je rechten (kindergeld en mogelijk studiebeurs e.d.) behouden. Na je studies kan je een dividend declareren uit de vennootschap.

> Het probleem is, dat ik grote bedragen heb gecumuleerd en als ik een bedrijf zou starten (éénmanszaak) hoe moet de boekhouder het allemaal bijhouden? Er is namelijk geen factuur en het is allemaal veel te complex om op te volgen. Is het genoeg om het geld dat ik uitgeef en binnenkrijg te boeken zonder een gestapoverhoor te krijgen van de fiscus?

Waarschijnlijk kan je nog deel aangeven, en mogelijk zal je een deel moeten regulariseren. Bij die cumulatie zijn er waarschijnlijk bestaande fiscale wetten overtreden..

Geld afhalen kan je alleen doen via een bank. De bank zal (waarschijnlijk) vragen vanwaar de meerwaarden afkomstig zijn + of de fiscale verplichtingen voldaan zijn. En dan sta je daar. Gebruik van zo'n Bitcoin ATM kaarten is niet aan te raden.. alleen maar om problemen vragen met de fiscus.

Yocoo
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 nov 2017 21:09

Speculatieve meerwaarden (+ inkomsten uit trading indien niet extreem hoog -- bijvoorbeeld geen €10,000 per maand voor een student) zijn belastbaar als diverse inkomen, en "normale" meerwaarden (buy & hold van bijvoorbeeld Bitcoin) zijn in principe vrij van enige belasting.

> Ik leerde hier op inspelen en mijn voordeel uit te halen door de prijsschommelingen tussen de virtuele munten.

Dit is de definitie van speculeren / "traden", en dus belastbaar als diverse inkomen (waarschijnlijk) of beroepsinkomen (student, dus waarschijnlijk niet). Kosten en minderwaarden zijn wel aftrekbaar, geloof ik.

Over hoeveel winst spreken we hier? Iedereen denkt dat hij Warren Buffet is door een paar keer goed te investeren in een ICO, maar we moeten realistisch blijven. Maar indien je effectief goed kan traden en er _veel_ met binnenhaalt is een vennootschap aangewezen.

Indien je geen inkomsten uit de vennootschap puurt tijdens je studies kan je al je rechten (kindergeld en mogelijk studiebeurs e.d.) behouden. Na je studies kan je een dividend declareren uit de vennootschap.

> Het probleem is, dat ik grote bedragen heb gecumuleerd en als ik een bedrijf zou starten (éénmanszaak) hoe moet de boekhouder het allemaal bijhouden? Er is namelijk geen factuur en het is allemaal veel te complex om op te volgen. Is het genoeg om het geld dat ik uitgeef en binnenkrijg te boeken zonder een gestapoverhoor te krijgen van de fiscus?

Waarschijnlijk kan je nog deel aangeven, en mogelijk zal je een deel moeten regulariseren. Bij die cumulatie zijn er waarschijnlijk bestaande fiscale wetten overtreden..

Geld afhalen kan je alleen doen via een bank. De bank zal (waarschijnlijk) vragen vanwaar de meerwaarden afkomstig zijn + of de fiscale verplichtingen voldaan zijn. En dan sta je daar. Gebruik van zo'n Bitcoin ATM kaarten is niet aan te raden.. alleen maar om problemen vragen met de fiscus.
Ik zelf zit bij Bitconnect. Dit is een investerings platform die dagelijks 0-2% intresten uitbetaald aan investeerders in Bitconnect Coin die daarna omgezet / getrade moeten worden voor Bitcoin om daarna deze te verkopen voor Euro's. Betalen wie hiervoor de volle 33% ? Hoe moet je zoiets gaan uitleggen aan de fiscus? Is dit vermogenswinstbelasting? of ben ik dan ineens een trader die dient zelfstandig te worden? :? Ik snap er helemaal niets meer van
~Join the Gold Rush~ Bitcoin the future.

bitcoin trader
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 nov 2017 15:09

Speculatieve meerwaarden (+ inkomsten uit trading indien niet extreem hoog -- bijvoorbeeld geen €10,000 per maand voor een student) zijn belastbaar als diverse inkomen, en "normale" meerwaarden (buy & hold van bijvoorbeeld Bitcoin) zijn in principe vrij van enige belasting.

> Ik leerde hier op inspelen en mijn voordeel uit te halen door de prijsschommelingen tussen de virtuele munten.

Dit is de definitie van speculeren / "traden", en dus belastbaar als diverse inkomen (waarschijnlijk) of beroepsinkomen (student, dus waarschijnlijk niet). Kosten en minderwaarden zijn wel aftrekbaar, geloof ik.

Over hoeveel winst spreken we hier? Iedereen denkt dat hij Warren Buffet is door een paar keer goed te investeren in een ICO, maar we moeten realistisch blijven. Maar indien je effectief goed kan traden en er _veel_ met binnenhaalt is een vennootschap aangewezen.

Indien je geen inkomsten uit de vennootschap puurt tijdens je studies kan je al je rechten (kindergeld en mogelijk studiebeurs e.d.) behouden. Na je studies kan je een dividend declareren uit de vennootschap.

> Het probleem is, dat ik grote bedragen heb gecumuleerd en als ik een bedrijf zou starten (éénmanszaak) hoe moet de boekhouder het allemaal bijhouden? Er is namelijk geen factuur en het is allemaal veel te complex om op te volgen. Is het genoeg om het geld dat ik uitgeef en binnenkrijg te boeken zonder een gestapoverhoor te krijgen van de fiscus?

Waarschijnlijk kan je nog deel aangeven, en mogelijk zal je een deel moeten regulariseren. Bij die cumulatie zijn er waarschijnlijk bestaande fiscale wetten overtreden..

Geld afhalen kan je alleen doen via een bank. De bank zal (waarschijnlijk) vragen vanwaar de meerwaarden afkomstig zijn + of de fiscale verplichtingen voldaan zijn. En dan sta je daar. Gebruik van zo'n Bitcoin ATM kaarten is niet aan te raden.. alleen maar om problemen vragen met de fiscus.
Hartelijk bedankt voor uw antwoord

bitcoin trader
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 nov 2017 15:14

Speculatieve meerwaarden (+ inkomsten uit trading indien niet extreem hoog -- bijvoorbeeld geen €10,000 per maand voor een student) zijn belastbaar als diverse inkomen, en "normale" meerwaarden (buy & hold van bijvoorbeeld Bitcoin) zijn in principe vrij van enige belasting.

> Ik leerde hier op inspelen en mijn voordeel uit te halen door de prijsschommelingen tussen de virtuele munten.

Dit is de definitie van speculeren / "traden", en dus belastbaar als diverse inkomen (waarschijnlijk) of beroepsinkomen (student, dus waarschijnlijk niet). Kosten en minderwaarden zijn wel aftrekbaar, geloof ik.

Over hoeveel winst spreken we hier? Iedereen denkt dat hij Warren Buffet is door een paar keer goed te investeren in een ICO, maar we moeten realistisch blijven. Maar indien je effectief goed kan traden en er _veel_ met binnenhaalt is een vennootschap aangewezen.

Indien je geen inkomsten uit de vennootschap puurt tijdens je studies kan je al je rechten (kindergeld en mogelijk studiebeurs e.d.) behouden. Na je studies kan je een dividend declareren uit de vennootschap.

> Het probleem is, dat ik grote bedragen heb gecumuleerd en als ik een bedrijf zou starten (éénmanszaak) hoe moet de boekhouder het allemaal bijhouden? Er is namelijk geen factuur en het is allemaal veel te complex om op te volgen. Is het genoeg om het geld dat ik uitgeef en binnenkrijg te boeken zonder een gestapoverhoor te krijgen van de fiscus?

Waarschijnlijk kan je nog deel aangeven, en mogelijk zal je een deel moeten regulariseren. Bij die cumulatie zijn er waarschijnlijk bestaande fiscale wetten overtreden..

Geld afhalen kan je alleen doen via een bank. De bank zal (waarschijnlijk) vragen vanwaar de meerwaarden afkomstig zijn + of de fiscale verplichtingen voldaan zijn. En dan sta je daar. Gebruik van zo'n Bitcoin ATM kaarten is niet aan te raden.. alleen maar om problemen vragen met de fiscus.
Ik zelf zit bij Bitconnect. Dit is een investerings platform die dagelijks 0-2% intresten uitbetaald aan investeerders in Bitconnect Coin die daarna omgezet / getrade moeten worden voor Bitcoin om daarna deze te verkopen voor Euro's. Betalen wie hiervoor de volle 33% ? Hoe moet je zoiets gaan uitleggen aan de fiscus? Is dit vermogenswinstbelasting? of ben ik dan ineens een trader die dient zelfstandig te worden? :? Ik snap er helemaal niets meer van
Bitconnect is heel riskant, ik heb er ook van gehoord. Ik heb mijn research naar gedaan en veel mensen bevestigen dat 1% op zo schommelende markt is hoogst waarschijnlijk. Dit heeft mij aangezet om zelf te traden. Ik doe niet mee aan bitconnect en zou op u plaats niet herinvesteren maar zo snel mogelijk het geld afhalen of minstens 50% te herinvesteren.

bitcoin trader
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 nov 2017 15:50

Denk dat dit gewoonweg reclame is. Een student die niet eens belastingen kan spelen en ook moeite heeft met halo. Je ziet overal op forums verhalen over bitcoins opduiken. Denk dat dit gewoon verscholen reclame is. De bel staat klaar om te barsten want de hoeveelheid berichten wordt maar vergroot en vergroot. En dat is de enige waarde van bitcoin... de marketingmachine van degene die erin gestapt zijn.

Mijn zoon heeft me dit volledig uitgeklaard.
1) Bitcoin is hedendaags meer waard dan een stukje papier waar er soms 500 euro of 200 op staat. Het printen van een briefje van 200 kost niet meer dan het printen van een briefje van 500 (waar is de waarde hier?). De staat en de banken printen geld bij wanneer ze maar willen waardoor een euro of geld in het algemeen steeds minder waard wordt. Bitcoin is een cryptovaluta, het is gebaseerd op cryptografie (wiskunde om het simpel te houden). Het aantal bitcoins is beperkt waardoor het niet aan inflatie leidt. Bitcoins worden 'gemined' dat wilt zeggen dat je jouw energie en je hardware en berekenkracht van je pc in het netwerk te werk stelt en beloont wordt met bitcoins. Om de vier jaar is die beloning gehalveerd, dus om nu één bitcoin te verkrijgen kost het 1000 dollar binnen 4 jaar is het 2000 dollar, binnen 8 jaar is het 4000 duizend , enzo voort ...
Dus u kan zien dat het reële waarde heeft. Het pluspunt er aan is dat het systeem ondersteunt word door iedereen ter wereld en het is onmogelijk om dit plat te leggen. 'Ja, maar alles is zogezegd onmogelijk'. Bitcoins zijn gecodeerd op basis van een algorytme (2+2= vier en dat kan je niet veranderen). Je eigen bitcoins kunnen niet in beslag worden genomen door de staat daarom is dit ook populair in corrupte landen, waar dit een alternatief bied voor de gewone mensen om hun geld veilig te houden. Heel dit systeem is revolutionair en binnen 10-20 jaar zal je een mooi huis kunnen kopen met één bitcoin. (Als u vragen heeft, ik leg het graag verder uit aan u)

2) Het is spijtig dat u zo een beeld heeft van 'een student'. Ik ben 2/3 jaar geleden al heel geïnteresseerd geraakt met de beurs, hoe je er op kan spelen. Ik heb dan binaire opties ontdekt maar de makelaars mochten dit niet langer meer aanbieden in België. Dus deed ik het met een demo account. Ik was zelf verrast van mijn resultaten hierop. Het heeft er voor gezorgd dat ik ontdekt heb hoe je de grafieken moet lezen, de patronen herkennen en alasysen maken waardoor je kan voorspellen of de prijs zal stijgen of dalen. Ik heb hierover boeken gelezen en werd hierdoor gefascineerd. Het was enkel spijtig dat ik niet genoeg geld had om op de 'stock market of forex' te spelen. Toen had ik bitcoins ontdekt en heel de markt hier rondom en kon ik mijn kennis en ervaring eindelijk ergens op toepassen met op heden mooie resultaten.

3) Als ik hier reclame over zou willen maken dan zou ik hier met getallen gooien en hoeveel procent ik per maand verdien op mijn portfolio enz. Maar dit doe ik niet. Ik praat niet graag over hoeveel ik hier mee verdien of wat de totale waarde hiervan is. Ik ben een bescheiden persoon en wou alleen enkele tips.

MySonnie
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#12 , 19 nov 2017 12:10

Denk dat dit gewoonweg reclame is. Een student die niet eens belastingen kan spelen en ook moeite heeft met halo. Je ziet overal op forums verhalen over bitcoins opduiken. Denk dat dit gewoon verscholen reclame is. De bel staat klaar om te barsten want de hoeveelheid berichten wordt maar vergroot en vergroot. En dat is de enige waarde van bitcoin... de marketingmachine van degene die erin gestapt zijn.

Mijn zoon heeft me dit volledig uitgeklaard.
1) Bitcoin is hedendaags meer waard dan een stukje papier waar er soms 500 euro of 200 op staat. Het printen van een briefje van 200 kost niet meer dan het printen van een briefje van 500 (waar is de waarde hier?). De staat en de banken printen geld bij wanneer ze maar willen waardoor een euro of geld in het algemeen steeds minder waard wordt. Bitcoin is een cryptovaluta, het is gebaseerd op cryptografie (wiskunde om het simpel te houden). Het aantal bitcoins is beperkt waardoor het niet aan inflatie leidt. Bitcoins worden 'gemined' dat wilt zeggen dat je jouw energie en je hardware en berekenkracht van je pc in het netwerk te werk stelt en beloont wordt met bitcoins. Om de vier jaar is die beloning gehalveerd, dus om nu één bitcoin te verkrijgen kost het 1000 dollar binnen 4 jaar is het 2000 dollar, binnen 8 jaar is het 4000 duizend , enzo voort ...
Dus u kan zien dat het reële waarde heeft. Het pluspunt er aan is dat het systeem ondersteunt word door iedereen ter wereld en het is onmogelijk om dit plat te leggen. 'Ja, maar alles is zogezegd onmogelijk'. Bitcoins zijn gecodeerd op basis van een algorytme (2+2= vier en dat kan je niet veranderen). Je eigen bitcoins kunnen niet in beslag worden genomen door de staat daarom is dit ook populair in corrupte landen, waar dit een alternatief bied voor de gewone mensen om hun geld veilig te houden. Heel dit systeem is revolutionair en binnen 10-20 jaar zal je een mooi huis kunnen kopen met één bitcoin. (Als u vragen heeft, ik leg het graag verder uit aan u)

2) Het is spijtig dat u zo een beeld heeft van 'een student'. Ik ben 2/3 jaar geleden al heel geïnteresseerd geraakt met de beurs, hoe je er op kan spelen. Ik heb dan binaire opties ontdekt maar de makelaars mochten dit niet langer meer aanbieden in België. Dus deed ik het met een demo account. Ik was zelf verrast van mijn resultaten hierop. Het heeft er voor gezorgd dat ik ontdekt heb hoe je de grafieken moet lezen, de patronen herkennen en alasysen maken waardoor je kan voorspellen of de prijs zal stijgen of dalen. Ik heb hierover boeken gelezen en werd hierdoor gefascineerd. Het was enkel spijtig dat ik niet genoeg geld had om op de 'stock market of forex' te spelen. Toen had ik bitcoins ontdekt en heel de markt hier rondom en kon ik mijn kennis en ervaring eindelijk ergens op toepassen met op heden mooie resultaten.

3) Als ik hier reclame over zou willen maken dan zou ik hier met getallen gooien en hoeveel procent ik per maand verdien op mijn portfolio enz. Maar dit doe ik niet. Ik praat niet graag over hoeveel ik hier mee verdien of wat de totale waarde hiervan is. Ik ben een bescheiden persoon en wou alleen enkele tips.
Ik lees een regel en dan ben ik al klaar. De waarde zit hem niet in het papier. Maar je verkleint het daar maar al te graag naar omdat je een bitcoin belegger bent. Er is duidelijk meer waarde in 500 euro dan wat jij er van maakt. Jullie zijn randgevallen jullie bitcoiners omdat jullie niet aan financiële middelen geraken op de reguliere markt. Omwille van God weet welke reden. Heb al veel verhalen gehoord over bitcoiners. Allemaal schorremorrie verhalen.

Fortuin
Berichten: 1013

#13 , 19 nov 2017 14:50

Kwam u hier geen advies vragen omtrent beleggingen voor uw zoon? Ik zou niet zo snel een oordeel vellen wanneer u zelf bitter weinig van investeren snapt.

De huidige marktwaarde van Bitcoin is $150 miljard. Bitcoin groeit m.i. momenteel uit in digitaal goud. De globale marktwaarde van goud wereldwijd is $8,200 miljard dollar.

Goud is op zich waardeloos. Het kan gebruikt worden in weinig toepassingsgebieden. Goud is enkel goud omdat mensen zeggen dat het goud is. Men had destijds evengoed 20 andere metalen kunnen kiezen, of bijvoorbeeld diamanten. In tijden waarbij de overheden hun munten niet langer ondersteunen met een achterliggende goudreserve, en gretig geld kunnen bijdrukken zonder problemen, valt er wel iets te zeggen over een asset class die je buiten het bestaande financieel systeem kan aanhouden, zonder rechtstreekse controle van een overheid.

Het is niet onrealistisch dat, indien Bitcoin effectief die status behaalt, de huidige marketwaarde zeer laag is. Volgens mij ligt die kans hoger dan 50%. Naar mijn mening dus zeker geen slecht idee om er wat geld in te investeren -- u riskeert €1 om 50% kans te hebben er later €10-15-20 van terug te krijgen.

Als men u vandaag vraagt om een munt op te gooien en de uitkomst te raden -- kostprijs €1. Winst €10-15-20. Doet u dat dan? Ik ga ervan uit dat iedereen hier ja zou op antwoorden. U zou immers gek moeten zijn het niet te doen.

Vandaag is Bitcoin voor de gemiddelde persoon waarschijnlijk een van de beste investeringen die ze kunnen maken op vlak van risk vs. reward. Vijf jaar geleden lag dit geheel anders. Zo onderzoeken bijvoorbeeld pensioenfondsen momenteel hoe ze participaties kunnen nemen in de munt.

Wat denkt u dat dat met de prijs gaat doen (ik geef u het antwoord: gelet dat er $300,000 miljard dollar in pensioenfondsen wereldwijd is geïnvesteerd -> omhoog)

HtoS
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 dec 2017 10:35

Beste,

Hoe word je nu in Belgie belast op het Cashen van Bitcoins
(éénmalig een grote soms dat je in het begin hebt opgebouwd door als 1 van de eerste bij Bitcoin te kopen)
En wat veranderd er met de belasting erop in 2018 als men dan cashed.

Of je hebt een grote Wallet en je wil het in schijven cashen.

Je hebt het nog steeds als "éénmalige gebruiker aangekocht" maar wil niet alles ineens cashen.
Ben je dan iemand die op de beurs speelt, of iemand die eerder voorzichtig is.

Hoe word je hier dan op belast.
Zie ook onderstaand artikel
https://www.jobat.be/nl/artikels/word-j ... n-bitcoin/
Dit is ook in Belgie.

Dank u voor u antwoord.

SenaB
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#15 , 20 mar 2018 12:04

Speculatieve meerwaarden (+ inkomsten uit trading indien niet extreem hoog -- bijvoorbeeld geen €10,000 per maand voor een student) zijn belastbaar als diverse inkomen, en "normale" meerwaarden (buy & hold van bijvoorbeeld Bitcoin) zijn in principe vrij van enige belasting.

> Ik leerde hier op inspelen en mijn voordeel uit te halen door de prijsschommelingen tussen de virtuele munten.

Dit is de definitie van speculeren / "traden", en dus belastbaar als diverse inkomen (waarschijnlijk) of beroepsinkomen (student, dus waarschijnlijk niet). Kosten en minderwaarden zijn wel aftrekbaar, geloof ik.

Over hoeveel winst spreken we hier? Iedereen denkt dat hij Warren Buffet is door een paar keer goed te investeren in een ICO, maar we moeten realistisch blijven. Maar indien je effectief goed kan traden en er _veel_ met binnenhaalt is een vennootschap aangewezen.

Indien je geen inkomsten uit de vennootschap puurt tijdens je studies kan je al je rechten (kindergeld en mogelijk studiebeurs e.d.) behouden. Na je studies kan je een dividend declareren uit de vennootschap.

> Het probleem is, dat ik grote bedragen heb gecumuleerd en als ik een bedrijf zou starten (éénmanszaak) hoe moet de boekhouder het allemaal bijhouden? Er is namelijk geen factuur en het is allemaal veel te complex om op te volgen. Is het genoeg om het geld dat ik uitgeef en binnenkrijg te boeken zonder een gestapoverhoor te krijgen van de fiscus?

Waarschijnlijk kan je nog deel aangeven, en mogelijk zal je een deel moeten regulariseren. Bij die cumulatie zijn er waarschijnlijk bestaande fiscale wetten overtreden..

Geld afhalen kan je alleen doen via een bank. De bank zal (waarschijnlijk) vragen vanwaar de meerwaarden afkomstig zijn + of de fiscale verplichtingen voldaan zijn. En dan sta je daar. Gebruik van zo'n Bitcoin ATM kaarten is niet aan te raden.. alleen maar om problemen vragen met de fiscus.
Ik zelf zit bij Bitconnect. Dit is een investerings platform die dagelijks 0-2% intresten uitbetaald aan investeerders in Bitconnect Coin die daarna omgezet / getrade moeten worden voor Bitcoin om daarna deze te verkopen voor Euro's. Betalen wie hiervoor de volle 33% ? Hoe moet je zoiets gaan uitleggen aan de fiscus? Is dit vermogenswinstbelasting? of ben ik dan ineens een trader die dient zelfstandig te worden? :? Ik snap er helemaal niets meer van

Als je zo dom bent om in een scam te investeren, hoeft je jezelf uiteraard nadien geen zorgen te maken om de belastingen.
Hopelijk denk je in het vervolg twee keer na...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”