3D Print Service

3DPrinter
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

3D Print Service

#1 , 16 okt 2016 15:32

Hoi allemaal,

Ik ben al een aantal jaren zeer intensief bezig met 3D Printen, 3D Printers bouwen enzovoort. Nu heb ik her en der al wel is iets voor mijn vrienden geprint, maar ik vind dat meer mensen zonder 3D Printen moeten kunnen genieten van deze technologie. Daarnaast zou het voor mij ook een leuke manier zijn om een centje bij te verdienen.

Nu, ik ben 16 jaar, en ik kan dus geen BTW-nummer of iets dergelijks aanvragen. Ik ga daarnaast ook nog naar school etc. Het zou dus ook nooit een "fulltime job" zijn. Gewoon iets wat ik doe in mijn vrije tijd. Ik schat dat ik hier jaarlijks een 2000? euro mee kan verdienen, ik neem aan dat alle wetten omtrent BTW en belasting hier ook op van toepassing zijn? Kan ik dit aanvragen via mijn vader of broer? Ik heb al veel proberen lezen en opzoeken maar ik kan niet echt vinden wat ik nodig heb.

Iemand die me wat kan bijstaan?

Mvg,
Andreas

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 20 okt 2016 11:56

Om te beginnen dit al even lezen? http://www.ondernemersplein.nl/ondernem ... derjarige/

Misschien een beetje naast de kwestie, maar denk je echt hier €2000 per jaar mee te verdienen? Je gaat dus "concurreren" tegen bedrijven als shapeways? Tenzij je ook uw diensten als 3D-modeler aanbiedt, denk ik niet dat je aan zo'n bedrag zal komen... Een kennis van mij heeft een vrij grote PC-winkel en had ook het idee om hierbij een 3D-printing / scanning / modelling service aan te bieden, maar hij wist me te vertellen dat het na 2 jaar enkel "speielrei" is. Zijn 3D-business draait break even, maar hij maakt er geen winst op... Maar bon, da's info buiten de marge, natuurlijk. Als je er echt van overtuigd bent dat je hier winst mee kan maken, moet je er zeker voor gaan. Je kan er nog altijd de rem opzetten als je merkt dat het toch niet loopt als verwacht.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW

#3 , 20 okt 2016 11:59

Om te beginnen dit al even lezen? http://www.ondernemersplein.nl/ondernem ... derjarige/

Misschien een beetje naast de kwestie, maar denk je echt hier €2000 per jaar mee te verdienen? Je gaat dus "concurreren" tegen bedrijven als shapeways? Tenzij je ook uw diensten als 3D-modeler aanbiedt, denk ik niet dat je aan zo'n bedrag zal komen... Een kennis van mij heeft een vrij grote PC-winkel en had ook het idee om hierbij een 3D-printing / scanning / modelling service aan te bieden, maar hij wist me te vertellen dat het na 2 jaar enkel "speielrei" is. Zijn 3D-business draait break even, maar hij maakt er geen winst op... Maar bon, da's info buiten de marge, natuurlijk. Als je er echt van overtuigd bent dat je hier winst mee kan maken, moet je er zeker voor gaan. Je kan er nog altijd de rem opzetten als je merkt dat het toch niet loopt als verwacht.
Nederlandse site! Deze info klopt niet in België!

Ik zou eens met een boekhouder gaan praten, die zal u weten te zeggen wat mogelijk is en kan ineens al snel eens inschatten wat het gaat opbrengen en dus of het wel de moeite waard is.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 20 okt 2016 12:47

Nederlandse site! Deze info klopt niet in België!
Oops, niet te geloven dat ik dit niet opgemerkt had. Mijn excuses. Dit zal relevanter zijn: http://ikwilstarten.be/startersvragen/h ... te-starten

Als ik dat mag geloven kan je niet zomaar een eigen zaak opstarten als je geen 18 bent. Maar misschien moet je ook geen zaak opstarten als de inkomsten echt héél erg beperkt blijven. Zoals Leen zegt: eens met een boekhouder gaan praten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”