Kindergeld

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Kindergeld

#16 , 08 jul 2016 10:28

Ik begrijp het nog niet 100%: de kinderbijslag waarover sprake in de eerste post, is kinderbijslag die door Nederland uitbetaald wordt? Als de topic starter de Nederlandse nationaliteit heeft, de kinderbijslag door Nederland betaald wordt, en het de Nederlandse belastingsdienst is die dit terug eist, denk ik niet dat dit forum het juiste is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 08 jul 2016 11:13

Kinderbijslag Nederland.

In principe kan er op kinderbijslag geen beslag worden gelegd. Er is echter een uitzondering; Beslag op kinderbijslag is wel mogelijk ‘voor zoveel dit dient tot verhaal van een uitkering tot levensonderhoud van het kind’ (bron uitspraak). Zo wordt voorkomen dat kinderbijslag voor een ander doel wordt aangewend dan de verzorging van het kind en wordt beslag uitgesloten voor verhaal van uitkeringen voor onderhoud van anderen dan het kind.

http://www.schuldengids.nl/schulden/bes ... erbijslag/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox

#18 , 08 jul 2016 14:51

TS: "Ik hoop dat u mijn verhaal een beetje snap."

https://www.google.be/search?rlz=1C9BKJ ... 4rq62YY_oM
Wat is het nut hier nu weer van? Heeft niks te maken met de TS zijn vraagstelling, noch met zijn situatie.

Reclame

sloeberken

#19 , 08 jul 2016 15:09

TS: "Ik hoop dat u mijn verhaal een beetje snap."

https://www.google.be/search?rlz=1C9BKJ ... 4rq62YY_oM
Dit is de HOOFDREDE waarom TS in moeilijkheden zit, dus een terechte link.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _of_sluit/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox

#20 , 08 jul 2016 15:32

De hoofdreden is niet het faillisement op zich, maar het feit dat er onterecht teveel is uitbetaald geweest aan de kinderopvang. Wegens het faillisement kan dit niet meer gerecupereerd worden bij de kinderopvang en dus klopt de belastingsdienst aan bij de TS. Ik zie nog steeds niet in hoe heel de uitleg op deze link de TS ook maar één stap vooruit zou brengen, gewoonweg omdat het niet toepasbaar is op zijn situatie.

Gebruiker21

#21 , 08 jul 2016 15:52

Ben ik nu zo fout, of zouden we de topic starter naar rechtenforum.nl moeten dooverwijzen? Het énige Belgische aan dit verhaal is het feit dat ze hier woont. Zowel de uitgekeerde vergoeding, gastouderbureau, en belastingsdienst die het geld terug wil, zijn Nederlands! Wetgeving hierrond zal dus ook de Nederlandse, en niet de Belgische zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

popje
Topic Starter

#22 , 11 jul 2016 13:13

Ik begrijp het nog niet 100%: de kinderbijslag waarover sprake in de eerste post, is kinderbijslag die door Nederland uitbetaald wordt? Als de topic starter de Nederlandse nationaliteit heeft, de kinderbijslag door Nederland betaald wordt, en het de Nederlandse belastingsdienst is die dit terug eist, denk ik niet dat dit forum het juiste is.
Beste,
Ik ontvang kindergeld hier in Belgie en niet in Nederland.Ik woon en werk hier in Belgie .

naicwill

#23 , 11 jul 2016 19:19

Wat is de naam van het gastouderbureau.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Lanox

#24 , 12 jul 2016 09:08

Wat is de naam van het gastouderbureau.
Zoek het eens op in de forumregels.

naicwill

#25 , 12 jul 2016 10:10

Kinderopvangtoeslag
BOinK adviseert ouders de kinderopvangtoeslag altijd op de eigen bankrekening te laten storten. U blijft immers altijd verantwoordelijk voor de uitgekeerde toeslag en bij terugvordering zal de Belastingdienst altijd bij u als aanvrager aankloppen. Het aantal faillissementen in de kinderopvang neemt toe. Daarbij constateert BOinK dat het in een aantal situaties niet mogelijk is de kinderopvangtoeslag van de kinderopvangorganisatie terug te krijgen. Wanneer u de kinderopvangtoeslag op rekening van de kinderopvang laat storten, en de organisatie gaat failliet, dan is het van belang om zo snel mogelijk het rekeningnummer bij de Belastingdienst te wijzigen naar uw eigen rekeningnummer.

Als uit controle blijkt dat er kinderopvangtoeslag is uitbetaald voor meer uren dan er is afgenomen of meer dan waarop recht was, moet de teveel betaalde kinderopvangtoeslag worden terugbetaald. Dit geldt ook bij een faillissement.

Uw contract
Zolang er opvang wordt geboden volgens het contract, ook onder de curator, dan dient u zich te houden aan het contract. Dit betekent dat het contract, met de daarbij behorende voorwaarden (ook de opzegtermijn) blijft bestaan. Wanneer er door het faillissement wijzigingen in de opvang plaatsvinden, ligt dit mogelijk anders. Wij adviseren u in dat geval contact op te nemen met uw rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.
http://www.boink.info/actueel/faillissement

Website juridisch loket
https://www.juridischloket.nl/
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

popje
Topic Starter

#26 , 13 jul 2016 10:35

Beste bezoekers,
Ik dank ieder van jullie voor alle adviezen en comments.
Ik heb een advocaat ingeschakkeld omdat de nederlandse belastingdienst buiten het boekje is gegaan met het beslag laten leggen op de kindergeld in belgie.De advocaat gaat de zaak onderzoeken en de nodige stappen ondernemen.
En @ naicwill bedankt voor de reactie maar op internet wordt van alles geschreven totdat je het in levende lijve ondervind. Het juridisch loket in nederland heeft zijn best gedaan maar die gaven het ook op,want de belastingdienst is niet voor rede vatbaar.De nederlandse belastingdienst gaat te vaak zn boekje te buiten en als je niet voor jezelf opkomt naaien ze je waar je bij staat.

Vriendelijke groeten allemaal en bedankt.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”