factuur vergeten BTW

nathvandommele
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

factuur vergeten BTW

#1 , 13 jun 2016 15:38

Geachte,

Ik volgde een tijdje geleden rijlessen bij een rijschool. Voor deze lessen heb ik daar ter plaatse met bancontact betaald.
ik heb hiervoor enkel het ticket als betalingsbewijs meegekregen.
Nu krijg een maand later een factuur van 150,00 € BTW, die ze zijn vergeten aan te rekenen, terwijl men mij daar ter plaatse lieten geloven dat alles voldaan was.
Kan dit zo maar en ben ik verplicht om dit te betalen, aub?
Ik vind het heel vreemd. Wanneer je een auto koopt, krijg je later toch ook geen factuur meer toegestuurd?
Een te betalen bedrag dient toch te worden geconverseerd, en men moet toch weten hoe veel je moet, maar ook wil betalen?
Graag Uw advies hierover.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 13 jun 2016 16:13

Heeft men bij uw betaling inderdaad de BTW vergeten aanrekenen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nathvandommele
Topic Starter

#3 , 13 jun 2016 17:31

Volgens de prijzen die ik op de site heb teruggevonden wel, denk ik.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 14 jun 2016 09:29

Wijs hen dan vriendelijk op de prijzen van de site en het bedrag van de betaling (kan je bewijzen adhv een rekeninguittreksel) en meld hen dat uw schuld voldaan werd bij de betaling via bankcontact.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”