éénmalige onderhoudsuitkering, 2 e jaar?

7quovadis
Topic Starter

éénmalige onderhoudsuitkering, 2 e jaar?

#1 , 27 mei 2016 14:28

Beste

Bij de echtscheiding met onderling toestemming kwam ik met mijn echtgenote overeen om een eenmalige onderhoudsuitkering te betalen aan haar, van 30000 €. Daarnaast ontving ze nog een bedrag voor haar deel in de gezinswoning, welke ik overnam. (Deze bedragen staan ook in de echtscheidingsakte)
Dit éénmalig bedrag trok ik af van mijn inkomen (80%) en zij gaf dit aan in haar belasting aangifte (jaarlijkse rente 2.5%)

Het jaar nadien, kwamen we onderling overeen dat ik nog een som van 8500 € aan haar zou betalen. (wat ook effectief gebeurde)
Kan ik dit bedrag opnieuw opnemen in mijn belasting aangifte, als éénmalige onderhoudsuitkering (zij zou dit dan ook aangeven in haar belasting aangifte)

Men zou alvast op vrijwillige basis een onderhoudsuitkering kunnen geven en beide in de belasting aangifte opnemen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20120615_162

Maar kan dit ook voor éénmalige onderhoudsuitkeringen? (2e jaar)
Alvast bedankt voor een antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 28 mei 2016 20:56

Gaat het over alimentatie voor de kinderen of effectief voor je ex?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”