opleiding ingeven belastingen

AD_Kor
Topic Starter

opleiding ingeven belastingen

#1 , 27 apr 2016 09:29

Ik heb me al suf gezocht naar de juiste code of informatie op het net maar kan er niets van terugvinden.

Sinds september 2015 volg ik een beroepsopleiding. Deze opleiding kadert in mijn huidige tewerkstelling. Onder welke code kan ik dit inboeken en vanaf welk bedrag is dit zinvol. Kan ik hier ook mijn vervoerskosten en aankoop materiaal (zoals laptop, ..) ook in plaatsen of niet?

Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 27 apr 2016 10:38

u kan dit inboeken in code 1258 of 2258 (naargelang geslacht/samenstelling gezin), indien u loontrekkende bent.

Om te berekenen of het interessant is om te doen, moet het totale inkomen geweten zijn. meestal zal u alle kosten samen toch wel meer dan 3000 euro moeten kunnen aangeven om voordelig uit te komen.

Vervoerskosten kunnen aan 15 cent/km aangegeven worden, materiaal enkel aan het deel dat beroepsmatig gebruikt wordt en redelijk is.
Als u kosten eigen aan de werkgever terugbetaald krijgt, kan u voor die kosten natuurlijk ook niks aangeven.

AD_Kor
Topic Starter

#3 , 27 apr 2016 17:15

Bedankt. 1258 voor mij. Voeg ik die kilometervergoeding ook in onder datzelfde vakje dan?

Reclame

JPV

#4 , 27 apr 2016 17:36

Alles samen in hetzelfde vakje, best direct wel in de bijlages je berekening hiervan bijvoegen. En natuurlijk dat enkel doen als het voordeliger is dan wat automatisch als kosten berekend wordt (dat kan je nagaan door eerst niks in te vullen in 1258 en even je belastingsbrief te berekenen. In het detail kan je dan de forfaitaire beroepskosten terugvinden.

AD_Kor
Topic Starter

#5 , 29 apr 2016 07:52

Hi,

ik heb je laatste tip er even op nageslaan. Onder welke term staat dit bij de gedetailleerde berekening?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”