Opdracht school

Schoolgaande
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opdracht school

#1 , 26 apr 2016 18:22

Beste,
Ik krijg op school het van 'rechten' en heb een grote opdracht gekregen, een deel hiervan bestaat uit een casus. Op de vragen rond deze casus vond ik geen helemaal correcte antwoorden. Ik hoop dus dat iemand mij hier kan helpen! De casus gaat als volgt:
Mevrouw x en haar partner gaan samen een lening aan bij de bank om een appartement in de stad te kopen. Ze kopen dit appartement, verhuizen, zetten hun adres op de woonst en wonen hier enkele maanden. Na 3 maanden daar gewoond te hebben zetten ze een punt achter hun relatie. De vrouw gaat wonen in het appartement boven de zaak van haar ouders, het adres blijft echter op de woonst in de stad staan. Kort nadien beslissen ze samen om de woonst te verhuren, met de huur die ze krijgen betalen ze de lening af.
Is mevrouw x en haar partner strafbaar?
Wat zijn de mogelijke boetes?

Ik vond hierover enkel info rond domiciliefraude maar hier spraken ze telkens over sociale huurwoningen en in dit geval gaat het om een eigen woning. Ik weet dus niet of dit hetzelfde is of niet..

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 apr 2016 20:18

check eens de wetgeving rond domicilie. het antwoord staat daar wss best duidelijk in.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”