Zelfde inkomsten in 2013-2014 maar veel hoger personenbelasting?

Michael_79
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zelfde inkomsten in 2013-2014 maar veel hoger personenbelasting?

#1 , 20 mar 2016 21:32

Hallo,

Ik ben een Fransman die woonde in Belgie en werkte in Nederlands tot laatste jaar. Ik had dezelde inkomsten in 2013 and 2014. Maar volgens mijn aanslagbiljet personenbelasting in Vlaanderen moet ik 924€ voor inkomstenjaar 2014 betalen in plaats van 446€ voor inkomstenjaar 2013.

In het detail van de berekening, er blijkt dat het verschil komt door het "totaal saldo federale en gewestelijke belasting". Het was 0 in 2013 en bijna 450€ in 2014. Hoe kan dat? Was er een wijziging van de regelingen of kan het een fout zijn?

Bedankt,
Michael

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 21 mar 2016 10:35

Ik weet niet zo hoe het zit met loon en wedde. Maar zeker is er voor de pensioenen een nieuwe regeling van vrijstellingen en dubbele belasting. Het heeft in alle geval niets te maken met 'federale of regionale belasting.'
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Elvisss

#3 , 25 mar 2016 16:00

U kunt best contact opnemen met het lokaal belastingkantoor (zie blz. 2 van uw aanslagbiljet). Zij zullen u wellicht de correcte info kunnen geven.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”