#1 , 02 mar 2016 18:45
Als deze vraag als ergens gesteld is, dan mijn oprechte excuses. Ik heb de items overlopen maar heb dit er niet tussen zien staan.
Op mijn aanslagbiljet staat dat mijn belastingsgeld eind februari terugbetaald wordt. Daar staat wel nog een oud rekeningnummer op, dat nu niet meer actief is, met de vermelding erbij: "Als u dit rekeningnummer wenst te wijzigen , moet u ten laatste op 20 januari 2016 uw nieuw rekeningnummer doorgeven". Dit is gebeurd via myminfin.be op 27 december, dus ruim binnen de termijn. Na 3 uur bellen met verschillende afdelingen, die allemaal de schuld op elkaar steken i.p.v. mij effectief te helpen, ben ik te weten gekomen dat iemand blijkbaar mijn nieuw rekeningnummer niet opgemerkt heeft en het bedrag op mijn oud nummer gestort heeft. Dit zal dan na een bepaalde tijd teruggestort worden door de bank, waarna de fiscus mijn rekeningnummer opnieuw zal controleren en het op de juiste rekening overschrijven. Hierdoor kan het zijn dat ik mijn geld pas eind maart krijg.
Wanneer ik als brave burger een paar dagen te laat ben met betalen, moet ik daar verplicht intresten op betalen. Hoe zit dit dan in het omgekeerde geval? Is daar enige kans op rechtvaardigheid?