Echtgenote met beperkt/geen inkomen

spurnd
Topic Starter

Echtgenote met beperkt/geen inkomen

#1 , 23 jan 2016 17:08

Beste

Mijn echtgenote is onthaalmoeder en ontvangt een dagelijkse vergoeding per kind dat in de opvang komt. op de site http://www.ikwordonthaalouder.be/vergoeding/ kan je lezen(zie quote hieronder) dat deze vergoeding fiscaal vrijgesteld is. Deze vergoeding wordt integraal op haar persoonlijke rekening gestort.
Per dag dat je een kind opvangt krijg je een kostenvergoeding van de Organisator Gezinsopvang. Deze is fiscaal vrijgesteld en wordt dus niet belast
Mag ik aan mijn werkgever meedelen dat mijn partner geen beroepsinkomsten heeft, waardoor ik een hoger netto-loon overhoud?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2016 19:43

Mijn echtgenote heeft dat ook gedaan na ons huwelijk. De gelden die ze ontvangt zijn een vergoeding van onkosten. Ze verdient er dus eigenlijk niets aan, niettegenstaande ze betaald werd door de stad Leuven. Mijn echtgenote heeft altijd als ten laste gestaan bij mijn werkgever.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”