occationele inkomsten

Torken
Topic Starter

occationele inkomsten

#1 , 14 jan 2016 18:41

Beste,

Ik zou voor een buitenlands bedrijf (duitsland) een paar opdrachten kunnen doen. Deze opdrachten zouden niet met een vast interval gebeuren en sporadisch. Ik vraag mij af of ik hiervoor mij zelfstandig moet maken in bijberoep?

Ik heb dit al eens opgezocht en ik kom op een document dat je moet invullen (lijkt op een factuur maar zonder btw). Dit moet je dan bezorgen aan je opdracht gever. Deze zou dan voor jou een fiche 281.50 opstellen en opsturen naar de belastingsdienst. Dan zou ik dit bij mijn belastingen moeten ingeven en dan kan de overheid dit controleren. Maar aangezien het hier gaat over een duits bedrijf denk ik niet dat deze die fiche gaan invullen.

Nu ik wil volledig in orde zijn met mijn belastingen en de regelgeving. Moet ik mij dan zelfstandig in bijberoep maken?

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 14 jan 2016 18:56

Ja, van zodra er regelmatige handelingen gebeuren, moet je zelfstandige worden en btw-nummer aanvragen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”