Aankoop NL laptop zonder BTW

LeenW

Re: Aankoop NL laptop zonder BTW

#16 , 03 jan 2016 19:20

Wilfried, ik zie aan je geboortejaar dat we niet echt van dezelfde generatie zijn, vandaar misschien deze verschillende mening. In 2016 lijkt het mij een redelijke verwachting dat elke volwassene en puber zijn eigen laptop/pc heeft. In deze situatie ontbreekt er dus 1. Daarbij komt nog dat de laptop thuis staat, niet in een kantoortje. De gebruikelijke argumenten om 100% beroepsgebruik aan te tonen gaan dus niet op.

Natuurlijk valt er met een controleur te praten, maar de wet schrijft nu eenmaal 5-10% boete voor bij onterechte btw-aftrek. Gaat de controleur de boete zo laten? Misschien, maar topicstarter dient wel de correcte informatie te krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AG1979
Topic Starter

#17 , 03 jan 2016 19:34

zoon is nog maar 7 jaar, dus gebruikt samen mijn niet-werk laptop :)

Wilfried1954
Contacteer: Website

#18 , 04 jan 2016 18:04

Leen ik ben volledig akkoord met wat je schrijft. Maar - gezien de situatie - is dit voor bespreking / onderhandeling vatbaar. Het is voor mij heel duidelijk dat AG1979 niet wil frauderen maar eerlijk zijn kosten wil aanbrengen. Bij een controle zal hij ook zijn argumenten aanbrengen voor de aftrek die mij heel redelijk lijken. Topicstarter dient inderdaad correcte informatie te krijgen, maar ook wat uit ondervinding mogelijk is.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”