China BTW factuur

stalone150
Topic Starter

China BTW factuur

#1 , 25 dec 2015 11:04

Dag beste Forumleden

Zelf ben ik een jonge ondernemer. Ik heb me al ingeschreven bij de kruispuntbank en ik ben al reeds in het bezit van mijn btw nummer.
Mijn economische activiteit zou het aankopen van producten uit China om hier in Europa te verkopen. Mijn Chinese leverancier heeft een opslagplaats in het Verenigd Koninkrijk, dus hier zitten geen invoerrechten op. Dit is normaal een intracommunautair transactie, omdat deze verzonden worden vanuit het Verenigd Koninkrijk. Zelf heeft mijn Chinese leverancier geen UK btw nummer, dus kan men niet spreken over een IC verwerving.

Hoe zit dat met btw? Moet ik een Chinese import factuur aanvragen? Hoe kan de douane de btw bepalen?

Bij voorbaat bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 25 dec 2015 19:32

Dan worden de goederen niet in UK maar in België ingeklaard. U betaalt de btw dus aan de Belgische douane.

stalone150
Topic Starter

#3 , 25 dec 2015 19:43

Deze goederen worden verzonden uit UK zonder enige factuur en worden ook niet ingeklaard. Ik heb al gevraagd aan mijn Chinese leverancier om een factuur op te maken en dit is een gewone importfactuur vanuit China.
Hoe kan ik zorgen dat dit op een legale wijze kan inklaren door de douane?

Reclame

LeenW

#4 , 25 dec 2015 19:48

Bekijk de regeling van de douane entrepots eens. De Chinese firma moet de goederen niet in de UK inklaren als ze later naar een derde eu land doorgestuurd worden. De goederen worden dus achteraf pas in België ingeklaard.

Hoe betrouwbaar is uw leverancier? Dit is zeker niet de normale manier.

Dave86

#5 , 29 dec 2015 21:45

Verkoop je toevallig via Amazon?

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#6 , 29 dec 2015 22:05

Onder welke incoterm koopt u bij uw leverancier in China? DDP?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”