Verhoging bijzondere rekening?

FreelancerIT
Topic Starter

Verhoging bijzondere rekening?

#1 , 01 dec 2015 13:20

Als een BR wordt afgesloten in 08/2015, en de eigenlijke papieren komen pas begin oktober binnen, kunnen ze dan nog plots een nieuw kwartaal er in toevoegen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 dec 2015 13:27

Hoe bedoelt u juist? Moet de BR aangepast worden omdat er nog aangiftes ontbraken?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2015 14:43

Het derde kw kan er nog aan toegevoegd worden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter

#4 , 01 dec 2015 15:34

Wel, ik had een BR, ik heb die volstort in 11/2015. Nu krijg ik vandaag een e-mail waarin men mij informeert nog een openstaand saldo van een paar 1000 euro te hebben voor die BR.

Vandaar mijn vraag, alles wat het kon zijn dat men er zonder iets te zeggen Q3 bij had toegevoegd.

denlowie

#5 , 01 dec 2015 15:41

Je weet toch zelf of je u 3 kw heeft betaald in oktober, zo niet komt dit automatisch bij je bijzondere rekening.

LeenW

#6 , 01 dec 2015 15:42

Kunnen ook boetes en interesten zijn. Sturen ze tegenwoordig geen gedetailleerde afrekeningen meer?

FreelancerIT
Topic Starter

#7 , 01 dec 2015 16:00

Blijkt een vergissing te zijn. Het openstaande saldo sloeg op wat er in mijn WCO zat. De BR zelf dateert van 08/2015, en besloeg Q1 & Q2. Alleen, vraag me niet waarom, duurde het het tot begin oktober eer ik de afrekening ontving. Die BR heb ik dan betaald.

denlowie

#8 , 01 dec 2015 16:04

Ik hoop echt voor u dat die problemen met de BTW eens voorbij zal zijn, want dit is toch niet leefbaar zo altijd vrezen of de postbode komt !
En van boetes kennen ze bij de BTW ook wat van.

LeenW

#9 , 01 dec 2015 16:10

Blijkt een vergissing te zijn. Het openstaande saldo sloeg op wat er in mijn WCO zat. De BR zelf dateert van 08/2015, en besloeg Q1 & Q2. Alleen, vraag me niet waarom, duurde het het tot begin oktober eer ik de afrekening ontving. Die BR heb ik dan betaald.
Het is wel de bedoeling dat deze spontaan betaald worden, per kwartaal. Dit is niet zoals uw belastingsbrief dat je moet wachten op de aanslag. En dan hebben we het nog niet eens over voorschotten.

FreelancerIT
Topic Starter

#10 , 01 dec 2015 16:11

Wel, bij een BR kan je pas betalen nadat je de aanslag ontvangd dacht ik...

FreelancerIT
Topic Starter

#11 , 01 dec 2015 16:12

Ik hoop echt voor u dat die problemen met de BTW eens voorbij zal zijn, want dit is toch niet leefbaar zo altijd vrezen of de postbode komt !
En van boetes kennen ze bij de BTW ook wat van.
Ik hoop het ook. :-/

Het probleem is dat ze zo'n grote bedragen direct willen innen dat je de tijd niet krijgt om te bekomen. Zo blijf je dan bezig.

LeenW

#12 , 01 dec 2015 16:36

Wel, bij een BR kan je pas betalen nadat je de aanslag ontvangd dacht ik...
Dat wel, maar ik bedoel uw kwartaalafrekening. Die moet je samen met uw aangifte betalen. Wachten op de bijzondere rekening is financiële zelfmoord.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”