Ik kreeg een aangetekend 'bericht van wijziging' voor AJ2013-IK2012 omdat ik mijn kinderen volledig ten lasten had opgenomen (stond in Taxonweb standaard zo aangevinkt!) en dit maar voor de helft mocht wegens co-ouderschap (uitspraak). De brief was om te melden dat ik een termijn van een maand heb om opmerkingen schriftelijk in te brengen. Gezien de uitspraak waar ze naar verwijzen hebben ze het bij het rechte eind en ga ik dan ook geen opmerkingen formuleren lijkt me.
Nu heb ik dit eens nagekeken en voor AJ2014 en AJ2015 heb ik dit ook zo aangeduid (volledig ten lasten). Echter hier heb ik geen brief van ontvangen? Er zijn ondertussen 3 weken verstreken.
Hoe zou dit komen? Heeft men enkel AJ2013 nagekeken? Doet men die controle per jaar en mag ik dan volgend jaar voor 2014 nog een brief ontvangen en het jaar nadien voor 2015? Ik vind het vreemd want ik zou denken als men dit vaststelt in een bepaald jaar men dan automatisch de volgende jaren ook zou nakijken of dit daar ook niet foutief is opgegeven.
Er staat ook dat er een belastingsverhoging van 10% kan toegepast worden wegens het indienen van foutieve aangifte (1ste maal). Geen idee of men dit gaat toepassen. Maar als men pas volgend jaar AJ2014 controleert dan is er een 2de maal foutieve aangifte, en dan 3de maal, ...
Neem ik best contact op met de belastingsdienst en vraag of ze dit overal rechtzetten of wacht ik gewoon af?