vraag beslag

inge1974
Topic Starter

vraag beslag

#1 , 12 okt 2015 03:09

Ik heb een dwangbevel ontvangen van de deurwaarder wegens een nog te betalen som aan de belastingen. Er ging beslag op roerende goederen op volgen. Maar ik heb nu een aanzegging tot beslag aan derden ontvangen waar ze het van mijn loon zullen houden. Het totale bedrag dat ik dien te betalen staat er op vermeld en dit is reeds bij de werkgever in voege. Dit heb ik aangetekend ontvangen van de belastingsdienst. Alsook een schrijven van d werkgever dat ze het resterende bedrag zullen storten op mijn rekening. Nu krijg ik een mail dat ik eerst een bepaald bedrag diende te betalen en dat ze alsnog beslag op de roerende goederen zullen verrichten indien ik voor 12.00 geen bewijs van betaling kon verstrekken. Het voorgestelde bedrag kan ik niet betalen en net daarom had ik gevraagd of ze geen loonbeslag konden verrichten. Waar ik ook de formulieren heb en dit is reeds is werking. Kunnen zij dit zo beslissen? Na dat het loonbeslag reeds in werking is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 okt 2015 07:59

het loonbeslag is geen zekerheid voor hen dat ze dat bedrag (incl. kosten) ook effectief zullen krijgen. Vandaar mogen ze alle wettelijke middelen gebruiken om het geld zo vlug mogelijk te innen.

Hou er wel rekening mee dat beslag nog niet wil zeggen dat die goederen ook effectief verkocht worden, maar natuurlijk is het van belang om zo vlug mogelijk een afbetalingsplan van de belastingen te bekomen, als dat nog een mogelijkheid zou zijn (afhankelijk van de reden van de schuld en welke stappen reeds ondernomen zijn).

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”