Afrekening 2013 nog steeds niet gehad

tigaman
Topic Starter

Afrekening 2013 nog steeds niet gehad

#1 , 19 jun 2015 16:59

Gegroet,

Ik heb ergens horen zeggen als men voor 30 juni 2015 de afrekening van aangifte 2014--->belastingen 2013 nog steeds niet toegestuurd heeft gekregen men recht heeft op terugtrekking van al de betaalde belastingen.....kan daar iets van kloppen of is dat een "urban-legend".....
Indien dit klopt hoe moet ik dat dan duidelijk maken aan de belastingen??

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2015 17:06

Het is wel de datum van inkohiering dat telt, dus ze hebben nog meer dan één week, en dan nog de tijd om het naar u toe te zenden.

Mijn zoon heeft ze ook nog niet ontvangen, hij is al ook bezig om kaarsen te laten branden voor de H Rita :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tigaman
Topic Starter

#3 , 19 jun 2015 17:15

Best dus wachten tot eind juli ofzo alvorens iets te doen.....ben mij alvast ook aan't verlekkeren :-)

Reclame

Bart 01

#4 , 19 jun 2015 17:33

Ik heb de laatste twee jaren moeten wachten tot rond 25/06. Geld pas terug eind augustus.

Inderdaad best wachten tot midden juli om zeker te zijn. Ik heb het nog niet meegemaakt in elk geval.

Heb je al eens op myminfin gekeken om te zien of hij daar al op staat? Kwestie van verlies met de post uit te sluiten.

basejumper

#5 , 19 jun 2015 21:16

Valt nog zeer zelden voor. Systemen zijn aangepast opdat laattijdige aanslagen vermeden zouden worden. Let wel : termijn wordt verleng indien er enige vraag tot informatie geweest isof voorstel tot wijziging.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii

#6 , 19 jun 2015 21:33

t is trouwens niet de datum van ontvangst van het aanslagbiljet doch de datum van inkohiering die telt.

jefke007

#7 , 21 jun 2015 17:53

Er zijn ( uiteraard ) nog wel een aantal andere voorwaarden die moeten voldaan zijn

Je moet een "tijdige en geldige" en JUISTE aangifte gedaan hebben.
De minste fout in je aangifte geeft hen nog enkel jaren extra om een aanslag op je te plegen

tigaman
Topic Starter

#8 , 06 aug 2015 10:01

Op het allerlaatste moment bericht gekregen.....
Ondertussen geld teruggestort.
Het had te mooi geweest :-)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”