Forfaitair woon werk verkeer vergeoding

Astriva
Topic Starter

Forfaitair woon werk verkeer vergeoding

#1 , 24 jun 2015 23:34

Dag allen

Deze vraag zal waarschijnlijk vaak terugkomen, maar ik geraak er niet echt aan uit.
Hoe moet ik mijn forfaitair kilometervergoeding ingeven in de belastingen?

Ik deed dagelijks 82 km voor woon werk verkeer en mijn toenmalige werkgever gaf me helemaal geen vergoeding daarvoor, dus dacht ik om dan mijn forfair bedrag in te geven.
Maar hoe bereken je dan dat bedrag? En waar en hoe moet ik dit invullen. Is het belangrijk om voor het forfaitair bedrag ook het aantal werkdagen in te geven (document van werkgever), of kan dit achter wegen gelaten worden?

De enigste gegevens dat ik heb begrepen, is dat ge 0,15 euro per km vergoed kunt zijn. (maar de berekening is voor een vrijstelling te krijgen en niet het forfaitaire bedrag. Daarvoor moet je u werkelijk aantal werkdagen in geven en kunnen bewijzen met het document van de werkgever, wat ik nu niet heb. )

Dus iemand die me duidelijkheid kan geven. Ik sta op het punt om dit gewoon niet meer in te vullen ...

Met vriendelijke groeten
Astrid

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 jun 2015 10:23

Bij code 1258 kan u uw werkelijke kosten invullen volgens de bewerking : 82 x 210 dagen x 0.15 = 2583 €.
Die 210 is een aanvaardbaar gemiddelde voor gewerkte dagen. U hoeft daar geen bewijs voor te geven.
Maar ik heb een groot vermoeden dat u geen profijt doet om de aangifte zo te doen. Indien u bij 1258 niets invult, krijgt u een aftrek aan beroepskosten volgens het forfait. En ik denk dat dat meer gaat zijn dan die 2583 €.
Voor zekerheid : laat via persoonlijk beericht het bedrag van uw code 1250 eens weten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”