wie tekent aangifte voor nalatenschap

egeltje
Topic Starter

wie tekent aangifte voor nalatenschap

#1 , 11 jun 2015 12:19

Beste

ik moet hier een aangifte invullen van iemand die overleden is in 2014. Die aangifte staat op naam van "nal. Mr X".
Moeten alle erfgenamen deze aangifte ondertekenen of is het voldoende dat de weduwe dit alleen tekent.
ik wil ook even opmerken dat er zever is tussen de weduwe en de kinderen van de overleden man.
en ik vrees dus dat de kinderen niet gaan willen tekenen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2015 12:29

In principe moeten ALLE erfgenamen tekenen.

KimSe

#3 , 11 jun 2015 13:14

Nuance: in principe moeten alle erfgenamen een aangifte indienen... indien enkel de weduwe tekent en indient is zij voor haar aandeel in ieder geval in orde...

Reclame

wanton

#4 , 11 jun 2015 16:09

Als de weduwe alleen tekent, moeten de kinderen zelf een aangifte indienen. Desnoods ieder apart. De gegevens van banktegoeden en zo zijn bekend, die zijn voor ieder dezelfde. Maar de kinderen kunnen vb. een andere waarde geven aan de gezinswoning. De Registratie neemt dan de hoogste. Indien dat die van de kinderen is, hebben die zichzelf bedot. De wuduwe betaalt daar toch geen successierechten op.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”