aangifte 2014 aanslagjaar 2013

STRADALE
Topic Starter

aangifte 2014 aanslagjaar 2013

#1 , 08 jun 2015 19:18

Hallo,ik ben nog steeds niet in het bezit van de berekening van bovenstaand aanslagjaar(papieren aanslag) en dat is veel,veel later dan normaal,nu heb ik vernomen dat dat mogelijk is tot de 30 ste van deze maand(juni).
Echter vertelde een collega mij dat ik zeker niet mag wachten tot het eind van deze met de navraag of er evt. een probleem(evt. verloren gegaan,enz..) is met de aanslag omdat er dan een boete voor mij aan vast hangt indien ik dit niet zou doen,klopt dit en zijn er nog die in deze positie zitten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 08 jun 2015 19:29

De belastingsinquisitie in B in nog niet zover gevorderd dat de belastingsplichtige verantwoordelijk is voor de traagheid of de fouten van de belastingsadministratie.
Bent u zeker dat de aangifte werd ingediend?
In dat geval doet u niets: indien geen aanslagbiljet eind deze maand moeten de tollenaars alle reeds ingehouden voorheffingen terugbetalen. Uw aanslag wordt dan 0 (NUL) EUR.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jun 2015 19:35

Mijn oudste zoon heeft die ook nog niet ontvangen, wel een brief een drie tal maanden geleden dat het een maand vertraagd is !

Mijn vriendin heeft het vroeger veel jaren het altijd maar eind juni ontvangen, daar is niks mis mee.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

polk

#4 , 08 jun 2015 20:24

Inderdaad, als u voor 30/06 niets ontvangt wint u de lotto (bedrijfsvoorheffing is voor een gewone mens toch al gauw 10.000€ op een jaar). Ik zou echter nog niet te vroeg victorie kraaien, de administratie kent haar verjaringstermijnen ook en is niet al te happig om deze zomaar te laten verstrijken.

roharro

#5 , 08 jun 2015 20:40

Ik heb dat 1 maal voor iemand voor mekaar gekregen.
Hebben wel advocaat moeten inschakelen.

jefke007

#6 , 08 jun 2015 22:37

De lotto kan je bij de fiscus op 2 manieren winnen

manier 1 : geen aanslag op 30-06 , enkel indien je een foutloze aangifte hebt gedaan, in het andere geval heeft de fiscus ofwel 3 of 7 jaar om een aanslag op jou te plegen

manier 2 : fiscus stuurt geen bericht van wijziging, of bericht van wijziging is onvoldoende gemotiveerd ( of fiscus vestigt een nietige aanslag )) en er is dan 6 maanden na het bezwaarschrift tegen de gepleegde aanslag nog geen directoriale beslissing, dan kunnen ze ook alle voorheffingen terugbetalen te VERHOGEN met 7 % moratoriumintresten per jaar
( tegen een dergelijke intrest kan geen enkele bank concurreren, misschien kan de fiscus een bankfiliaal oprichten )

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ilit=lotto" onclick="window.open(this.href);return false;
zie berichtje 12-12-2006 19 u 08

roharro

#7 , 08 jun 2015 23:07

In het geval waarnaar ik verwees spartelden de tollenaars aanvankelijk tegen als duivels in een wijwatervat.
Maar bij de fiscale rechtbank moesten ze afdruipen als blozende gieters.
Ik mag nu onbeperkt gaan zwemmen in het zwembad dat betrokkene met zijn fiscale lotto heeft laten bouwen!

Fortuin

#8 , 09 jun 2015 00:04

Het voordeel bij een papieren aangifte is dat ze trager verwerkt zal worden, het nadeel is dat sommige mensen ze gewoon met de post verzenden/in de bus steken, en dus geen ontvangstbevestiging hebben. Ben u zeker dat de aangifte goed is aangekomen?

Indien u geen aanslagbiljet ontvangt voor 30/06 kan u in principe de gehele aanslag laten vernietigen voor de fiscale rechtbank. Resultaat: u krijgt alle betaalde belasting terug, alsook extra moratoriuminteresten van +- 7% op dit bedrag.

Geen idee hoe eerlijk de administratie hier in is, maar het vorderen van de vernietiging van de aanslag kan natuurlijk tot gevolg hebben dat ze zullen zeggen deze aanslag nooit ontvangen te hebben. Indien u via tax-on-web een aangifte had gedaan, dan was dit makkelijker te controleren voor een onpartijdige partij.
Laatst gewijzigd door Fortuin op 09 jun 2015 00:13, 2 keer totaal gewijzigd.

roharro

#9 , 09 jun 2015 00:07

TS vermeldt niet hoe hij de aangifte heeft gedaan.

.

Fortuin

#10 , 09 jun 2015 00:09

TS vermeldt niet hoe hij de aangifte heeft gedaan.
> Hallo,ik ben nog steeds niet in het bezit van de berekening van bovenstaand aanslagjaar(papieren aanslag)

roharro

#11 , 09 jun 2015 00:19

Ik doe de aangifte steeds electronisch; ik krijg steeds een papieren aanslagbiljet.

Het aanslagbiljet is niet hetzelfde als de aangifte!

Fortuin

#12 , 09 jun 2015 00:24

Ik ook. Mijn excuses, dat heb ik verkeerd gelezen.

Indien de bewijzen aangevoerd kunnen worden dat de aanslag goed ingediend is, dan is dit zeker een interessant probleem om te hebben.

JPV

#13 , 09 jun 2015 07:07

Bewijs maar eens dat een papieren aangifte ingediend is, tenzij de belastingen al een vraag gesteld hebben...

Nu, ik dacht dat particulieren die in november nog geen aangifte ingediend hebben, standaard al een verwittigingsbrief kregen. Dat je die niet hebt, wil natuurlijk wel niets zeggen.
In het geval waarnaar ik verwees spartelden de tollenaars aanvankelijk tegen als duivels in een wijwatervat.
Maar bij de fiscale rechtbank moesten ze afdruipen als blozende gieters.
Ik mag nu onbeperkt gaan zwemmen in het zwembad dat betrokkene met zijn fiscale lotto heeft laten bouwen!
en je woont in plopsaland? Dat moet nogal een belastingsaangifte geweest zijn van dhr. Samson en zijn baasje.

jefke007

#14 , 09 jun 2015 09:38

Er kan wel enkele weken gaan tussen het plegen van de aanslag, en het versturen van het aanslagbiljet.
Men mag bijgevolg zeker nog niet op 01-07 victorie kraaien

Men moet uiteraard bewijzen van een tijdige EN geldige EN correcte aangifte ingediend te hebben ( anders heeft men nog enkele jaren extra om die aanslag te plegen)

roharro

#15 , 09 jun 2015 09:53

en je woont in plopsaland? Dat moet nogal een belastingsaangifte geweest zijn van dhr. Samson en zijn baasje.

Die hebben dat gebouwd met de opbrengst van de notionele intrestaftrek, waarvan ook veel politici gebruik maken niettegenstaande ze er
publiekelijk tegen zijn.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”