Wij hebben indertijd een hypotheek afgesloten dd 09/08/2004 met daarbijhorende schuldsaldo. We hebben onze lening nadien 'herzien', maar eigenlijk is die effectief 'heropgestart' (van variabel>vast - zelfde kapitaal) op 20/09/2006 (voor periode 20j). De ssaldo is gewoon blijven doorlopen. We zitten dus met een schuldsaldo van vóór 2005, en een lening die gestart is na 2006. Dat is dus net punt waar je ofwel bedragen moet invullen in rubriek IX, B voor de lening en IX, B.2 of B.5 voor de schuldsaldo (resp na 2006, voor 2006)
Maar elk jaar opnieuw zit ik dan met shit dat ze de aangifte niet vertrouwen omdat schuldsaldo begint in 2004 maar lening nadien pas in 2006. Dus ik zou de bedragen voor de schuldsaldo evengoed in vak IX.B.2 kunnen invullen (maakt qua bedrag niks uit) maar eigenlijk is dat niet correct want ssaldo begon VOOR 2006.
Iemand idee hoe juist in te vullen? Vul ik dan beste gewoon in B.2 in, omdat die ssaldo uiteindelijk wel de lening van 2006 dekt, of vul ik ssaldo toch in via vak B.5 maar dan lijkt het alsof die niks te maken heeft met lening van 2006.