Freelance werk

Puppy23
Topic Starter

Freelance werk

#1 , 02 jun 2015 21:26

Beste,

Ik wil freelance gaan schrijven via website zoals odesk en freelancer.
Nu de vraag is hoe ik dit moet regelen met de belastingen en of ik belastingsvrij ben tot een bepaald punt?
Ik heb al enkele aanbiedingen, en zou graag van start gaan, echter wil ik het juist aanpakken.
De bedoeling is om binnekort naar zuid-oost Azië te trekken en al reizend een paar van zulke jobs te doen om de reis te bekostigen en langer weg te kunnen zijn. (liefst een maand of 6 tot een jaar).

In hoeverre val ik onder de Belgische wetgeving, waar meld ik me aan, en tot hoeveel zou ik belast worden. (kwestie van te zien of het de moeite waard is dit te doen).

Ik heb al heel veel gezocht op internet maar vind geen concreet antwoord, meestal wordt ik verwezen naar website als Tentoo, payroll services.
Echter als ik deze gebruik en niet via het systeem op de websites werk krijg ik geen ratings voor mijn werk, wat ook betekend dat ik minder werk zou krijgen.

Alvast bedankt voor het lezen! :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2015 10:16

odesk/freelancer is voor zelfstandigen. Je bent dus een zelfstandige en moet alles regelen zoals een normale zelfstandige, met de normale belastingen.

Denk niet daar veel aan te verdienen overigens. iedereen kan schrijven, er zijn teveel kandidaten tenzij je specifieke kennis hebt.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”