Inbrengen enige woning in de belastingen

vicky87
Topic Starter

Inbrengen enige woning in de belastingen

#1 , 31 mei 2015 17:34

Op 5 december 2014 ging mijn akte door van mijn eerste "enige" woning het domicilie stond ook voor 31 december 2014 geregistreerd
dus normaal "kon" ik nog beroep doen op de oude woonbonus.

Nu ben ik maar beginnen betalen aan de lening in januari 2015.

Hoe moet ik nu aantonen dat ik eind 2014 een hypothecaire heb afgesloten voor mijn woning?
Of moet ik dit pas volgend jaar doen bij het aanslagbiljet van 2015? Zullen ze dan weten dat mijn akte doorging wanneer de oude woonbonus nog geldig was?

Raak er niet goed aan uit!

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 31 mei 2015 18:03

U heeft van de bank ( of gaat het nog krijgen) een éénmalig of basis- attest gekregen waarin de bank alle gegevens vermeldt omtrent die lening : datum, bedrag, ontleners, enz. Bovendien verklaart de bank tevens dat die lening voldoet aan elle voorwaarden die nodig zijn voor fiscale aftrekbaarheid. Dat attest bezorg je aan de fiscus - met je aangifte - wanneer je voor de eerste keer de lening invult in je belastingbrief. Vermits je geen betalingen hebt gedaan in 2014 , kan je pas volgend jaar iets op je brief vermelden.
Laatst gewijzigd door wanton op 31 mei 2015 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

vicky87
Topic Starter

#3 , 31 mei 2015 18:04

Ik heb geleend via een sociale instelling: VMSW
Ik kijk alvast in mijn papieren of ik iets heb gekregen voor de belastingen (maar denk eerder van niet)

Alvast bedankt

Reclame

vicky87
Topic Starter

#4 , 31 mei 2015 18:53

Blijkbaar krijg ik dat formulier pas volgend jaar eind mei toegestuurd volgens de website. Dus dan zal ik het volgend jaar pas kunnen inbrengen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”