belastingsverminderingen terugstorten

meesje
Topic Starter

belastingsverminderingen terugstorten

#1 , 18 mei 2015 21:10

In aanslag van vorig jaar kreeg ik belastingvermindering voor verschillende redenen.
Toch was er een fout gebeurd bij de belastingcontrole waardoor het teruggestorte bedrag te laag was.
Na contact met belastingcontrole werd de fout door hen toegegeven met de belofte dat ze de fout gingen verbeteren en het tekort zouden aanzuiveren en dus terugbetalen.

Groot is mijn verbazing dat ze nu een aanslag sturen waarbij ze geen enkele vermindering in rekening brengen met als gevolg dat ik het volledige bedrag moet terugstorten. De uitleg die ik daarover heb gekregen luidt dat ze nadat ik alles zal hebben teruggestort nogmaals een nieuwe aanslag zal volgen waarbij het bedrag dat ik nu moet terugstorten, vermeerderd met het tekort (voorwerp van mijn klacht), opnieuw op mijn bankrekening zal worden overgeschreven.

Dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken voor een rechtzetting?
Waarom geen verbetering voor het verschil, waarbij ze me dat verschil terugbetalen?
Dit kan toch niet?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 18 mei 2015 21:18

Klinkt totaal absurd, maar u zit nu eenmaal bij de belastingsdienst..

marc mortier

#3 , 18 mei 2015 21:35

Strenge procedures om fraude te vermijden. Geen compensatie (meer) mogelijk tussen bedragen.
Het duurt wel even, maar het komt voor mekaar.

Reclame

meesje
Topic Starter

#4 , 18 mei 2015 21:46

Er moet niets worden gecompenseerd!
Er moet enkel een fout worden rechtgezet en als gevolg daarvan bijkomend 56 EUR aan mij teruggestort.
Zij hebben de fout gemaakt, ik niet...

Nu moet ik eerst 1200 EUR terugstorten!!! Om er dan 1256 EUR achteraf terug te ontvangen.
Waar een weg is is een wil.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2015 09:33

Nu moet ik eerst 1200 EUR terugstorten!!! Om er dan 1256 EUR achteraf terug te ontvangen.
Heu... Zal ik die €1200 voor jou terugstorten en mag ik die €1256 daarna ontvangen?

Dit zal nu éénmaal de procedure zijn. Het is en blijft overheid. Ik kan u nog véél absurdere verhalen vertellen over dit soort bureaucratie (in het genre: "Meneer, daarvoor moet u aan het loket hiernaast zijn", en als ik dan naar het loket daarnaast ga, komt diezelfde ambtenaar mij daar te woord staan. Ik dacht dat het verborgen camera was...). Wees blijk dat ze een manier aanbieden om aan uw geld te komen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mei 2015 10:21

In aanslag van vorig jaar kreeg ik belastingvermindering voor verschillende redenen.
Kan u hier iets duidelijker over zijn. Waar gaat het over?

wanton

#7 , 19 mei 2015 11:05

Niet normaal. Ik heb het dit jaar meegemaakt. Afrekening gekregen : terugstorting einde maart. Ik heb fout gemeld : er was een verkeerd bedrag als inkomsten genomen waardoor ze me voor 700 € te veel hadden belast. Herberekening gedaan door fiscus : bijstorting eind april ontvangen. Dus een bijstorting doen kan best. Ik zou aandringen om simpelweg het verschil te ontvangen. Neem contact met de hoofdcontroleur van uw taxatiekantoor. Dit is waarschijnlijk de beslissing van een 'beginneling' geweest.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”