#8 , 19 apr 2015 17:56
Als ik het goed begrijp heeft de controleur gewoon een wettelijk toegestane controle uitgevoerd, gemotiveerd door het bestaan van een kennelijk onevenwicht tussen inkomsten en uitgaven (die naar ik veronderstel fiscaal ingebracht werden, anders zou hij/zij het bestaan er niet van gekend hebben). Als alles in orde was en u kon aantonen dat de uitgaven gefinancierd werden met voordien aangegeven inkomsten dan is er toch geen probleem? En inderdaad, tegenwoordig bepaalt een systeem welke dossiers moeten gecontroleerd worden, de ambtenaar heeft daar weinig vrijheid meer in, net om praktijken van uit de wind zetten of fiscaal vervolgen tegen te gaan.
Enfin, ik ben de eerste om te zeggen dat het systeem niet perfect is, ik ben zelf ambtenaar maar door een bijzondere (zeldzame) combinatie van factoren wordt in mijn dossier blijkbaar steeds 1 of ander alert getrieerd door het systeem met als gevolg een jaarlijkse vraag om inlichtingen (reeds 5 jaar), de laatste 2 keer zat mijn controleur er overigens meer mee in haar maag dan ikzelf.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.