Kan mijn belastingen niet betalen

kuku
Topic Starter

Re: Kan mijn belastingen niet betalen

#16 , 17 apr 2015 00:23

Ik weet 1 ding , dat ze alles en iedereen in belgie aan uit persen zijn . Heb er een beetje genoeg van eigenlijk .Er is al zoveel gebeurd laatste jaar , sinds ik in brugpensioen ben ben ik nog geen maand gerust geweest , waren eerst onterecht overleden verklaard , alles werd geblokkeerd enz , een hele historie , en dat door de bank een systeem foutje zeiden , ze sta nu wel op zwarte lijst

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kuku
Topic Starter

#17 , 17 apr 2015 00:25

En nu weer die belastingen

jefke007

#18 , 17 apr 2015 08:19

als je in belgie huurt , dan is je eigendom in spanje nog altijd een tweede verblijf. Waar zowel belgie als spanje een gedeelte van de belastingen mag op vragen.
Iemand die in belgie een tweede verblijf heeft betaalt ook 2 keer belastingen ( onroerende voorheffing + inkomen in de personenbelasting )

De belastingen hebben 55 000 fraudeurs opgespoord die hun tweede verblijf niet aangegeven hebben.
Het zijn waarschijnlijk altijd enkel de ANDEREN die belastingen moeten betalen

Reclame

LeenW

#19 , 17 apr 2015 10:23

Het is natuurlijk evident dat als u iets niet aangeeft, ze ineens met een zware aanslag afkomen voor al de jaren dat u die fout gemaakt hebt. Zoals andere gezegd hebben, hou u aan het afbetalingsplan dat u overeen bent gekomen, want als daar dingen bij zijn uit het verleden, gaan de rapper een deurwaarder sturen om verjaring te vermijden.

roharro
Juridisch actief: Ja

#20 , 17 apr 2015 12:44

U kunt steeds uw tweede verblijf verkopen indien u niet genoeg financiële draagkracht hebt om aan de verplichtingen die daaruit voortvloeien te voldoen.
Heel deze situatie heeft geen enkel verband met uw status als bruggepensioneerde.
Als alternatief kan u ook zoeken naar andere inkomstenbronnen door terug te gaan werken.
U kan in alle vrijheid een keuze maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jefke007

#21 , 17 apr 2015 14:16

Heel veel mensen ( minsten 80 -90 % van de bevolking )zich geen tweede bedrijf veroorloven, en het vreet enorm aan het budget.

Financiele ademruimte kan je bekomen door het te verkopen

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”