aftrekken intresten in geval van onverdeeldheid eigendom

Arielle
Topic Starter

aftrekken intresten in geval van onverdeeldheid eigendom

#1 , 05 jun 2008 11:53

Ik heb reeds 2 jaar een eigendom in overdeeldheid met mijn ex echtgenoot. In de EOT werd overeengekomen dat ik de woning bleef bewonen met de kinderen en ik dan ook de lening moest zelf betalen.
Aangezien mijn ex echtgenoot op dat moment een appartement huurde en het huur ongeveer hetzelfde bedroeg als de maandelijkse aflossing was ik akkoord met deze regeling. Ik had ook de mogelijkheid volgens de notaris dat we de lening samen voortbetaalden maar dan moest ik een woonstvergoeding betaling zodat het bijna op het zelfde neerkwam. Ik heb het dus maar zo gelaten. De notaris had echter een clausule moeten voorzien dat bij eventuele veranderingen de regeling kon herzien worden en dat is dus niet gebeurd. Mijn ex betaalde huur voor appartement en ik loste de lening af. Nog voor de EOT definitief was woonde mijn ex echter al bij zijn ouders binnen. (GRATIS) het was inmiddels uit met zijn vriendin. Tja ik had me maar beter moeten indekken natuurlijk maar de notaris heeft me niet genoeg ingelicht. Mijn ex heeft bovendien ook de lening fiscaal ingebracht net als ik met het enige verschil dat ik diegene ben die alles betaal en hij niks betaalt maar blijkbaar evenveel fiscaal voordeel geniet. Is dit allemaal normaal ? amai zo is het wel gemakkelijk. Je begrijpt dat ik dat allemaal schandalig vind. Is hier dan niks aan te doen ? Ik heb al de bankafschriften bij mijn belastingbrief gestoken waarop duidelijk te zien was dat de aflossingen door mij betaald werden evenals een kopie van de echtscheidingsakte.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding