Hallo,
Ik heb een vraagje i.v.m. het invullen van brieven voor de personenbelasting, aangezien ik me in een (voor mij) nieuwe situatie bevind. Mijn man en ik zijn getrouwd in april 2007 en hebben dus elk nog een aparte brief gekregen, aangezien we op 1 januari 2007 beide nog niet getrouwd en niet wettelijk samenwonend waren. Nu doen er zich een paar twijfelpuntjes voor:
- wijziging van het bankrekeningnummer: na ons huwelijk hebben we een gezamenlijke zichtrekening geopend, maar op de brief moet je aanduiden wie de houder is. Moeten we dan allebei op onze respectievelijke brieven aanduiden dat de houder van de rekening de persoon is die op de brief de linkerkolom moet invullen?
- hypothecaire lening: wij hebben in november 2007 een nieuwbouwwoning gekocht en hebben hiervoor een hypothecaire lening aangegaan. Hoe vullen we dit in op onze brieven? Ieder de helft?
- kadastraal inkomen: het kadastraal inkomen van onze woning is nog niet bepaald. De nodige documten zijn maanden geleden ingediend, maar we hebben hier nog altijd geen resultaat van gezien. Wat doen we hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp die jullie kunnen bieden!