#1 , 12 jan 2015 09:36
Ik moest 3500 euro belasting betalen.
Ik nam contact op met de belastingen op het nummer dat op het document stond. ik kreeg dhr Dc aan de lijn, na enkele overleg stelde hij voor dat ik in 6 schijven de betalingen kon uitvoeren en dat ik reeds voor de maand dat ik belde 600 euro diende over te schrijven, wat ik ook deed.
2 weken later had ik een deurwaarder aan de deur om mijn inboedel op te schrijven wegens niet betalen van de belasting.
Ik nam contact op met de belastingen (terug zelfde nummer)
Daar kreeg ik iemand anders aan de lijn, ik vertelde het relaas, zij keek dit na en bleek dat er niets gekend stond van een akkoord voor betaling in schijven, dat het ook niet kon want ik zou een schriftelijke bevestiging moeten ontvangen hebben.
De persoon DG blijkt daar ook niet meer te werken op de dienst.
Uiteindelijk kreeg ik door dat ik voordeel van twijfel kreeg en toch in maandelijkse schijven mag betalen.
Ik wees er terug op dat ik doorkreeg dat ik een akkoord had van Dh DC en dat ik graag zou willen dat de kosten van de deurwaarder eruit getrokken worden, uiteindelijk lijkt het mij niet logisch dat ik dien op te draaien omdat dhr DC dit niet registreerde en dat hij geen schriftelijke bevestiging stuurde.
Ik heb een printscreen doorgestuurd van mijn telefoon provider, waarop 2x de gesprekken staan die ik voerde naar dhr DC, dat ik dus daadwerkelijk contact opnam.
Kan ik hier iets aan doen? Is niet normaal dat je contact opneemt, een akkoord krijgt en dan uiteindelijk de kosten moet dragen voor het niet betalen ( betalging had ik uitgevoerd op 23e terwijl deze voor 20e diende te gebeuren, dit had ik niet doorgekregen, mij werd enkel verteld dat ik nog die maand 600 euro diende te betalen.
Graag advies
alvast bedankt