aanslagbiljet over 2011 ingekohierd 2015

jef007

Re: aanslagbiljet over 2011 ingekohierd 2015

#16 , 10 feb 2015 14:13

moet er na het niet beantwoorden van een bericht van wijziging ( 279) geen bericht van ambtswege gestuurd worden ( 279 E1 of E2)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#17 , 10 feb 2015 14:58

moet er na het niet beantwoorden van een bericht van wijziging ( 279) geen bericht van ambtswege gestuurd worden ( 279 E1 of E2)?

neen

polk

#18 , 10 feb 2015 19:43

De datum van uitvoerverklaring op het aanslagbiljet ( = de datum dat de andere 'gewone' aanslagen officieel ingekohierd worden op automatische wijze) heeft dan geen juridische waarde, aangezien de administratie, om verjaring te vermijden, de aanslag op een manuele wijze heeft ingekohierd.
Hebt u rechtspraak of rechtsleer die dit bevestigt?
Ik heb altijd geweten dat de aanslag gevestigd is op de datum van uitvoerbaarverklaring.
Ook de aanslag die op manuele wijze wordt ingekohierd moet uitvoerbaar verklaard worden. En het is deze datum van uitvoerbaarverklaring die van belang is.
Hoe dan ook zou ik bezwaar indienen en de nietigheid van de aanslag vorderen.
Na wat opzoekingswerk blijk je gelijk te hebben. Bij een manueel kohier maken de lokale diensten blijkbaar zelf een aanslagbiljet aan dat direct uitvoerbaar verklaard kan worden. De centrale diensten versturen dit biljet dus niet enkele weken nadien (zoals ik dacht).

Inderdaad in elk geval bezwaar indienen!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”