intracommunautaire privé-aankoop, deels pro gebruikt - btw?

larsleuridan
Topic Starter

intracommunautaire privé-aankoop, deels pro gebruikt - btw?

#1 , 23 jan 2015 14:55

Ik kocht begin dit jaar als particulier een laptop in Nederland (en betaalde btw). Door omstandigheden (stukgaan bedrijfspc eenmanszaak) wil ik deze laptop deels professioneel gebruiken. Hierbij zou ik 60% van de nettowaarde nemen en dit jaar alleszins 1/3 afschrijven. Hoe pak ik dit aan in de btw-aangifte? Of laat ik de gedeeltelijke btw-recuperatie voor mijn eigen administratieve rust achterwege, of heeft dit kwalijke gevolgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 23 jan 2015 15:02

Heb je een factuur met btw-nummer zonder btw of een factuur zonder btw-nummer en met nederlandse btw? In het tweede geval is er geen aftrek mogelijk.

larsleuridan
Topic Starter

#3 , 23 jan 2015 15:18

Heb je een factuur met btw-nummer zonder btw of een factuur zonder btw-nummer en met nederlandse btw? In het tweede geval is er geen aftrek mogelijk.
Bedankt!
Het tweede, factuur met NL btw toegepast. Maar als de btw niet recupereerbaar is, kan ik dan 60% van de brutowaarde (ipv nettowaarde) over drie jaar afschrijven?

Reclame

berenod

#4 , 24 jan 2015 07:21

U kan 60% van het werkelijke betaalde bedrag (incl. btw wegens niet recupereerbaar) aftrekken (over 3 jaar).

larsleuridan
Topic Starter

#5 , 27 jan 2015 08:44

Ok, eigenlijk wat ik dacht, maar toch wou dubbelchecken, erg bedankt!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”