Intracommunautaire levering

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Intracommunautaire levering

#16 , 12 jan 2015 11:36

Mijn buikgevoel zegt me dat TS van plan was die betonmolen bij vrienden in Duitsland te laten leveren, en die dan stoemelinks via zijn eigen transport (op aanhangwagentje achter eigen wagen), zelf ons land binnen te smokkelen.(zonder btw)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mtx250
Topic Starter

#17 , 12 jan 2015 11:39

Wat is een 'officiële' overbrenging dan als ik mag vragen?

mtx250
Topic Starter

#18 , 12 jan 2015 11:50

Mijn buikgevoel zegt me dat TS van plan was die betonmolen bij vrienden in Duitsland te laten leveren, en die dan stoemelinks via zijn eigen transport (op aanhangwagentje achter eigen wagen), zelf ons land binnen te smokkelen.(zonder btw)
Euh volgens mij hebt u geen idee wat u zegt. Allereerst is er Mwst. betaald op de betonmolen en is deze officieel gekocht.
"BTW" moet voor zover ik weet maar één keer gedragen worden en dat is hier ook het geval.
Verder is er van smokkelen geen sprake: zegt 'vrij verkeer van goederen' u iets misschien?

In het geval het u interesseert: de beweegreden is louter om hoge transportkosten te vermijden of winkels die enkel in Duitsland leveren.
In dat geval is het zelf ophalen een beter alternatief waar volgens mij ook niets verkeerd mee is.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”