Ik kan niet zo direct op uw vraag antwoorden, maar het lijkt mij inderdaad een beetje een raar situatie.
Normaal staat wel in die art 346 5e lid dat die kennisgeving van wijziging aangetekend moet verstuurd worden. Ik heb ook ondervonden dat de fiscus die niet ( altijd ) aangetekend verstuurd. Er zijns over dat art 346 5e lid zelfs verschillende cassatiearresten en gewone arresten.
Uit het bepaalde in art.(346) volgt dat het verzenden van het bericht van wijziging bij aangetekende brief een substantiële regel van de wijzigingsprocedure uitmaakt‘(Cass. 21 juni 1991,R.W. 1991-92,547).
Aangetekend = substantiële vormvereiste Gent 24-02-2000 en Antwerpen 07-11-2000
echter :Arrest van het Hof van Cassatie dd. 15.03.2007
Procedure - Bericht van wijziging - Kennisgeving aan de belastingplichtige van de opmerkingen waarmee geen rekening werd gehouden - Aangetekende brief - Geen substantiële vormvoorwaarde
het volgende zou blijkbaar voldoende moeten zijn :"de partijen hadden toegegeven dat de [eiseres] op de hoogte was gebracht van de redenen van de handhaving van de aanslag"
Vonnis van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Brussel dd. 05.05.2010, Zaak 2007/16199/A
Personenbelasting
Aanslagprocedure
Wijziging van de aangifte
Samenvatting
De formaliteit van de kennisgeving van beslissing tot taxatie, voorzien in artikel 346, 5e al. WIB 92, beoogt enkel onnodige procedurefouten te vermijden en, anders dan de andere procedurevoorschriften van artikel 346, treft het niet-eerbiedigen ervan de aanslag zelf niet.
terug te vinden de 2 laatste arresten op
http://www.cass.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Boven zijn bericht van wijziging en nadien "kennisgeving van de aanslag" 2 verschillende formulieren
bericht van wijziging van aangifte (nr. 279), een kennisgeving van beslissing van taxatie (nr. 279T)
In ieder geval moet de fiscus minstens kunnen bewijzen dat jij het bericht van wijziging hebt ontvangen.
Mogelijk kan er inderdaad iets "gefixt" zijn, om toch maar een aanslag te kunnen vestigen
)