Belasting vraag

ataturk007
Topic Starter

Belasting vraag

#1 , 08 nov 2014 14:36

Beste

Elk jaar betaal ik een kleine 15 000 euro aan de belastingen. Ik heb 3 kinderen die naar het unif gaan en ik heb nog paar leningen aan de bank. Mijn vrouw is een huisvrouw en werkt niet. Ik werk elke dag, ook in het weekend en het lukt wel een beetje. Maar als de belastingsbrief komt veranderd alles.

Probleem is, je moet je belastings eind maart betalen dacht ik, ik krijg mijn vakantiegeld midden mei, en als ik dan bijvoorbeeld wacht tot juni, krijg ik een pak boete die ik moet betalen. Mijn vraag is nu, kan je vb niet in maart een kleine 5000 euro betalen en dan als het midden mei is de rest ?

Ik heb vorig jaar geld geleend van de bank en moet 1000 euro per maand betalen, en dat bovenop mijn lening 2500 euro. Je kan wel immers raden dat het altijd krap wordt. Daarom dat ik het dit jaar anders wil aanpakken.

Iemand hier die hierover ideeen heeft? Hoe ik dit het best oplos? En waarom dat ik elke jaar zoveel moet betalen? Ik verdien 80 000 euro per jaar, 3 kinderen die unif doen, ze werken ook af en toe voor hun zakgeld (moet wel), ze gaan ook niet ten lasten bij mij staan dus moet ik nog meer betalen.

Amper kindergeld omdat mijn kinderen al rond 22 zijn. Dus het is altijd krap, komt soms niet eens toe en weet niet hoe ik dit kan volhouden.

Maargoed, hoe kan ik het best tewerk gaan en bij wie kan ik terecht gaan?

Alvast bedankt
Leuven the place to be!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007

#2 , 08 nov 2014 16:07

spreiding van betaling moet je regelen met uw belastingsontvanger

LeenW

#3 , 08 nov 2014 16:52

Lijkt mij vrij veel, maar op zich is dat wel in uw voordeel, u hebt namelijk langer over het geld kunnen beschikken.

Inderdaad via uw ontvangkantoor een afbetalingsplan uitwerken.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 nov 2014 17:54

De meeste mensen met deze problemen zetten de tering naar de nering, en 80.000€ per jaar verdienen dit is toch niet om voor naar het OCMW te moeten gaan, ik denk dat er hier veel zijn die zo een loon niet hebben !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton

#5 , 08 nov 2014 18:16

Ik weet niet wat voor job u doet , maar ook een particulier kan voorafbetalingen doen , waarvoor hij een kleine bonificatie krijgt. Te vergelijken met een intrest. De betaaldata zijn dezelfde als die voor bedrijven en zelfstandigen.
Verdienen uw kinderen dan zoveel bij dat zij niet meer ten laste zijn? Indien zij weekend of vakantiewerk doen , via een interimkantoor, als werkstudent is er een serieus bedrag vrijgesteld in de berekening van 'eigen inkomsten.' Ik denk dat u eens met een fiscaal expert moet gaan praten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”