Belastingsvermeerdering

Michael9999
Topic Starter

Belastingsvermeerdering

#1 , 13 okt 2014 14:19

Hallo iedereen,

Ik heb een eigen bvba. Onlangs heb ik een huis gehuurd om er te wonen met mijn vrouw en kind.
Dus ik ben geen eigenaar van die woning. Een deel van die woning ( Kantoor + garage als opslagplaats) verhuur ik aan mijn bvba en elke maand schrijf ik een vast bedrag over van mijn firma naar mijn prive - rekening.

Mijn vraag is : moet ik dat in mijn prive - belastingsbrief melden over welk bedrag dat het gaat en gaat dat invloed hebben op mijn prive - belastingsberekening?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisss

#2 , 13 okt 2014 15:25

U onderverhuurt dus een deel van de woning aan uw BVBA. Kijk eerst maar na in uw huurcontract met de eigenaar of het u wel toegestaan is om de woning of een deel ervan onder te verhuren. Het zou mij verbazen.

U moet de inkomsten uit onderverhuring aangeven als divers inkomen (deel 2 van de aangifte) onder code 1180-81 en 1181-80

Michael9999
Topic Starter

#3 , 13 okt 2014 18:02

Ja, het mag van de eigenaar.

En dat heeft invloed op de berekening van de belastingen?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2014 19:29

Ja, het mag van de eigenaar.

En dat heeft invloed op de berekening van de belastingen?
Tuurlijk, wat je als BVBA aftrekt betaal je als particulier, en pas op ! einde van de rit kan het je soms duurder uitkomen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”